خوزستان ۲۳ سال عقب است / مگر این‌که با کار مضاعف عقب‌افتادگی خوزستان جبران شود!

استاندار خوزستان گفت:​ علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌های سنگین استانی و ملی صورت گرفته در استان با توجه به آمار و ارقام، به طور متوسط خوزستان حداقل ۲۰ تا ۲۳ سال در تمام زمینه‌ها نسبت به تمام مناطق کشور که توسعه در آن‌ها اتفاق افتاده است، عقب​ماندگی دارد.

عبدالحسن مقتدایی در مراسم افتتاحیه پروژه​های ارتباطی خوزستان که امروز نهم بهمن ماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار‌کرد:​ برای جایگزینی سرمایه‌گذاری​هایی که در طول تاریخ در اینجا به نتیجه رسیدند اما در جنگ تحمیلی منهدم شدند، هم به زمان و هم به بودجه هنگفتی نیاز است. بدون شک با این روال به‌زودی به نتیجه نخواهیم رسید، مگر این‌که دولت‌ها با ابتکار و کار مضاعف و فوق‌العاده کارهایی انجام دهند که تدریجا عقب افتادگی را به شکلی جبران کند.

وی افزود:​ جا دارد از همه کسانی که در این وزارت‌خانه و مجموعه آن فعالیت می‌کند قدردانی کرد اما لازم است بگویم که استان خوزستان دارای تعاریف منطقه‌ای، ملی و بین​المللی است و به لحاظ جایگاه ملی با توجه به ظرفیت‌های نفت، بندر و گاز قطعا باید جایگاه خاصی داشته باشد.

مقتدایی تصریح‌کرد:​ استان ما علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌ها و توجهات، ۲۳ سال عقب‌افتادگی دارد. طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری جزو آخرین توجهات دولت به این استان بوده که این طرح بسیار طرح با عظمتی است و قطعا اثراتی بر اشتغال و اقتصاد منطقه​ای و ملی دارد.

وی عنوان‌کرد: برای جبران عقب‌افتادگی‌ها همه باید تلاش کنیم و برنامه خاص داشته باشیم و برای خوزستان نسخه خاص و ویژه​ای بپیچیم. در کنار همه موفقیت​ها باید بخش‌هایی که دچار عقب‌افتادگی هستند را تقویت و این عقب‌افتادگی را جبران کنیم. لازم است تصمیم‌گیری‌های مجموعه وزارت ارتباطات به گونه‌ای باشد که این تصمیم‌گیری‌ها در خور شان مردم استان و جایگاه سه​گانه منطقه‌ای، ملی و بین​المللی استان باشد.

https://hoorkhabar.ir/562740کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.