مقتدایی: اتحاد مسئولان و مردم، ویژگی متفاوت انقلاب اسلامی است

مقتدایی بر نقش مهم هنرمندان در انتقال تجربیات دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد و گفت: اتحاد میان مسئولان و مردم انقلاب اسلامی را از دیگر انقلاب‌ها متفاوت کرده است.

عبدالحسن مقتدایی در چهارمین یادواره یکصد و سی شهید و گردهمایی بسیجیان و ایثارگران صنعت آب و برق خوزستان که امروز، ۸ بهمن در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه رژیم بعث و همه آنانی که در گذشته با کشور ما خرده حساب داشته‌اند با تصور نابودی کشور به این مملکت حمله کردند، گفت: سخنان نسل جوان برای آن‌ها بیش از صحبت‌های ما تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه قطعاً مسیر پیشرفت استان استمرار خواهد داشت، گفت: جنگ دارای سختی و شیرینی‌هایی بود که عزت و افتخار به‌دست آمده در دنیا برای ما از جمله شیرینی‌های آن محسوب می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: کشورهایی که در گذشته با ایران دشمنی داشته‌اند با وقوع انقلاب اسلامی گمان کردند با این تزلزل به وجود آمده می‌توانند به کشور آسیب برسانند و با توجه به قطعنامه ۱۹۸۵ حزب بعث در شرایطی قرار گرفت که صدام به کشور حمله کرد. اما آنها نمی‌دانستند که انقلاب ما متفاوت از دیگر انقلاب‌ها است.

وی ادامه داد: این حمله با دستور ابرقدرتی همچون آمریکا به مردمی صورت گرفت که قصد داشتند مستقل بوده و با عزت زندگی کنند. با برداشتی که حزب بعث و استکبار جهانی از وضعیت کشور داشتند گمان می‌کردند می‌توانند به مطامع خود دست یابند. برخی از کشورهای جنوبی خلیج‌فارس نیز با تحقیر در ادوار گذشته به‌دنبال سهم‌خواهی بودند و عده‌ای نیز برای ذخایر کشور سفره پهن کرده بودند و این فرصت را مغتنم دانستند.

استاندار خوزستان ادامه داد: علی‌رغم آنکه در کشور سلسله مراتب متزلزل شده بود اما مردم با هم بوده و رهبری در قلب آنها قرار داشت؛ رهبری که با فرمان او خرمشهر و آبادان نجات می‌یابد. در هر کجا هر اتفاقی که رخ داد با حضور مردم این مسائل برطرف شد و موفقیت‌های به وجود آمده در جنگ تحمیلی با حضور مردم محقق شد اما قبل از حضور مردم دستگاه‌های تخصصی با سازماندهی سریع وظایف برخی از دستگاه‌هایی که علی‌الوصول در تقسیم‌بندی‌های نظامی بوده، انجام دادند.

وی گفت: شلمچه، خرمشهر و آبادان پس از ۲۴ ساعت که در مقابله با حمله دشمن توسط ژاندارمری مقاومت کرد تصور این بود که ارتش و نیروهای نظامی مدافع باید در محل حضور یابند و البته این تنها یک تصور بود.

مقتدایی ادامه داد: هیچ دستگاهی در دوران جنگ وظیفه‌ای برای آن تعریف نشده و در دنیا همه اختیارات و امکانات در زمان جنگ به دست ارتش و نیروهای مدافع است اما با شرایط ارتش و حداقل امکانات و شرایطی که سلسله مراتب فرماندهی به آن دچار بود در کنار آن مولود جدید انقلاب به نام سپاه، شهربانی سابق، ژاندارمری سابق ضمن آنکه باید منتظر می‌بودند که این مأموریت را دیگری انجام دهد اما در آن مکان حاضر بودند و علی‌الوصول پس از چند روز همه آن معادلات اتفاق نیفتاد و متوجه شدیم که خودمان باید امور را اداره کنیم و هر دستگاه به انجام وظیفه خود پرداخت.

وی عنوان کرد: در آن زمان حکومتی با رهبری مقتدر و با پشتیبانی مردم در مقابل با دشمن ایستادگی کردند و این ویژگی خاص انقلاب ما بود. در آن زمان همه افراد شاغل در سازمان‌ها از اینکه منطقه را ترک کنند شرمگین بودند و در منطقه ماندند و به ارائه خدمات پرداختند.

استاندار خوزستان بیان کرد: تجربه حضور در آن دوران به راحتی به دست نیامده است و این وظیفه بر‌عهده هنرمندان است که همه آن تجربیات زندگی در آن روزگار را به نسل جدید منتقل کنند.

به گزارش ایسنا؛ در این یادواره، حدیث دریساوی فرزند شهید مدافع حرم جبار دریساوی، هدیه‌ای از سوی آیت‌الله سید‌علی شفیعی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دریافت کرد.

https://hoorkhabar.ir/562653کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.