اوقاف خوزستان کارفرمای پروژه دانیال نبی (ع) نیست

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: عملیات اجرای پروژه توسعه حرم دانیال نبی (ع) با نظارت اداره ‌کل نوسازی به‌ عنوان کارفرما انجام می‌گیرد و اداره‌کل اوقاف خوزستان کارفرمای این پروژه نبوده است.

حجت‌الاسلام سید‌محمد طباطبایی در توضیح موضوع ریزش بخشی از ساختمان حرم دانیال نبی (ع) که شامگاه ۲۹ دی صورت گرفت و تعیین موضوع کارفرما و پیمانکار ساخت و توسعه حرم دانیال نبی(ع) توضیح داد: طرح توسعه زیارتگاهی حرم دانیال نبی (ع) در جلسات متعدد بین اداره‌ کل اوقاف خوزستان و اداره‌کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری خوزستان در سال ۹۲ به تصویب رسید.

وی با بیان این که دستورالعمل اجرای این طرح به تصویب فرماندار، شهردار و امام جمعه شهرستان شوش رسیده است افزود: آغاز مرحله اول طرح توسعه زیارتگاهی این حرم مطهر به مساحت سه هزار در مترمربع از سوی استانداری خوزستان به اداره‌کل توسعه و نوسازی مدارس خوزستان محول شد.

مدیرکل اوقاف خوزستان در ادامه با بیان این که انتخاب پیمانکار این پروژه توسط اداره‌کل توسعه و نوسازی مدارس انجام شده بود گفت: عملیات اجرای این پروژه با نظارت اداره‌کل نوسازی به‌ عنوان کارفرما انجام می‌گیرد و اداره‌ کل اوقاف خوزستان کارفرمای این پروژه نبوده است.

طباطبایی با بیان این که اداره‌ کل اوقاف خوزستان به همراه اداره ‌کل میراث فرهنگی بهره‌بردار این پروژه خواهند بود و با تصریح بر این که حرم دانیال نبی (ع) یک محل ملی بوده است و هیچ سازمانی نمی‌تواند آن را اختصاص به خود بداند افزود: بر این اساس بودجه این پروژه از سوی استانداری با همکاری دیگر ارگان‌ها تأمین می‌شود.

مدیر کل اوقاف خوزستان در‌خصوص پایان کار فاز اول این پروژه گفت: با توجه به این که آغاز این پروژه از مهر امسال بوده است بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده فاز اول این پروژه در سال ۹۴ به پایان خواهد رسید.

https://hoorkhabar.ir/562182کپی شد!
50
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.