عماد: موانع موجود در ساختار اداری ما با توسعه در منافات است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان این که اصلاح نظام اداری به زمانی طولانی نیاز دارد، گفت: با تبعیت مدیران و کارکنان و همچنین حمایت مردم باید ساختار اداری را نظام‌مند و توانمند کرده تا خدمات بهتری داشته باشیم.

علی عماد در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز(۳ بهمن) با اشاره به ورود پیکر مطهر ۱۲۱ شهید به کشور، اظهارکرد: شهدا آمدند تا درس پایداری، مقاومت و ایستادگی به مردم دهند.

وی با بیان این که شهدا بر چند نکته اساسی در وصیت‌نامه‌های خود تأکید داشتند، گفت: حفظ دین و ترویج آن، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع جانانه از آن، تبعیت از اصل مسلم ولایت فقیه و حفظ وحدت و ایستادگی مقابل همه افراد ظالم که قصد دارند از حربه دین علیه ما استفاده کنند، نقطه مشترک وصیت‌نامه همه شهدا بوده است.

وی ادامه داد: امروز همه با هم عملکرد افرادی را که دم از تمدن، انسانیت و آزادی می‌زنند و به مقدسات انسان‌های پاک و شریف اهانت می‌کنند محکوم می‌کنیم. آنان می‌دانند رژیم‌های ترویج‌گر وهابیت نمی‌توانند به اصل اسلام لطمه وارد کنند. آنانی که القاعده را علم کردند و طالبان را تقویت کرده و داعش را به جان مسلمانان انداختند نمی‌توانند اسلام ناب محمدی را بدنام کنند. آنان از حربه دین علیه دین استفاده می‌کنند اما این حرکت‌شان جوششی در ذهن انسان‌های آگاه و بیدار دنیا به وجود می‌آورد و گمان می‌کنند با اهانت به مقدس‌ترین انسان می‌تواند دین اسلام را به حاشیه براند.

عماد با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا گفت: قطعاً حقانیت دین محمدی سراسر دنیا را فرا خواهد گرفت.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از اهداف این معاونت اصلاح نظام اداری است. سال گذشته سیاست‌های این امر توسط مقام معظم رهبری تصویب و ابلاغ شد و دولت بر همین مبنا نقشه راه اصلاح نظام اداری را تهیه، تدوین و ابلاغ کرد. این نقشه راه در هشت برنامه تدوین شده که مقرر شد از سال آینده با پشتوانه مردم و اجرای دقیق توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا شود.

وی افزود: یکی از مبانی توسعه در کشورها می‌تواند مجموعه اجرایی آن باشد. امروز موانعی در ساختار اداری ما وجود دارد که با توسعه در منافات است. حرکت به سوی توسعه باید از اجرا شروع شود. نخستین حرکت برای اصلاح نظام اداری خارج شدن از تصدی‌گری دولت است تا آن را به سوی کوچک‌سازی پیش ببریم و به بخش خصوصی واگذار شود. برای این منظور دفاتر پیشخوان دولت راه‌اندازی شد. برخی از دستگاه‌های اجرایی به دلیل عدم شناخت این موضوع مقاومت کرده و البته در راه هر تحولی این مقاومت‌ها طبیعی است. تفاهم‌‌نامه‌هایی با شهرداری و دستگاه‌های اجرایی منعقد شده تا ارائه خدمات به این دفاتر واگذار شود و مردم بدون صرف وقت و هزینه‌های اضافی کارهای خود را به انجام برسانند. یکی از آثار مهم این امر کاهش فساد و ایستگاه‌های زائد در دستگاه‌های دولتی است.

عماد گفت: کوچک شدن به معنای برکناری عده‌ای از کار نیست بلکه ساماندهی خدمات و واگذاری آن ها به مردم است. اگر روزی دولت کوچک شود به نیروهای خود توجه بیشتری داشته و دستگاه‌های اداری را از فساد بازمی‌دارد. اشکالات ساختاری در نظام اداری به اشکالات فرهنگ سازمانی بازمی‌گردد. فرهنگ‌های برون سازمانی در فرهنگ سازمان دخیل است و البته شایسته‌سالاری برای انتخاب مدیران با موانع و دشواری‌هایی روبرو است.

وی در پایان به چهار رخداد فرهنگی در استان خوزستان از جمله اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، اجلاس سراسری نماز، نمایشگاه نماز اشاره کرد و گفت: این اقدامات در بخش فرهنگی تأثیرات داشته و خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/562144کپی شد!
120
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.