تدوین «کتاب سلامت» برای دانش‌آموزان اهوازی

برای نخستین بار در کشور، «کتاب سلامت» توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، برای مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوره اول تهیه و تدوین شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: این کتاب قرار است در مدارس خوزستان در زنگ سلامت به دانش‌آموزان آموزش داده شود. سید سعید سیدیان افزود: در حال حاضر تغییر ذائقه و تغییر سبک زندگی مردم مهمترین مشکل و چالش بهداشتی جامعه است.

وی با بیان اینکه به منظور حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه، آموزش مبانی سلامت، اصول خودمراقبتی و سبک زندگی سالم به ویژه به کودکان و نوجوانان ضروری است، افزود: تغییر در رفتار سلامتی زمانی ایجاد می‌شود که افراد دانش لازم برای تغییر نگرش و رفتار را کسب کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان علاوه بر آموختن مسائل درسی باید در زمینه‌های مختلف، مهارت‌های سالم زیستن را نیز آموزش ببینند، گفت: آموزش مسائل بهداشتی هم برای کودکان و نوجوانان و هم برای بزرگسالان ضروری است.

سیدیان، کودکان و نوجوانان خوزستانی را سرمایه‌های آینده دانست و افزود: کودکان و نوجوانان به عنوان «دروازه‌بانان خبر» در انتقال مفاهیم به دیگران می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: سال‌ها آرزوی آرمانی ما این بود که مجموعه مدونی در راستای الویت‌های آموزش سلامت در مدارس خوزستان طراحی و تهیه شود.

سیدیان در پایان خاطرنشان کرد: به همین منظور معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با همکاری اداره کل آموزش پرورش خوزستان با هدف فرهنگ‌سازی سلامت، ایجاد و نهادینه کردن عادت‌ها، رفتارهای بهداشتی مطلوب، توسعه مهارت‌های زندگی در بین کودکان و نوجوانان خوزستانی، این گروه را مورد توجه قرار داده و به صورت غیرمستقیم شیوه زندگی سالم را به این عزیزان آموزش داده تا در آینده شاهد نسلی شاداب، سالم و کارآمد باشیم.

برای نخستین بار در کشور، کتاب سلامت توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، برای مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوره اول تهیه و تدوین شد. آموزش مبانی سلامت به کودکان و نوجوانان خوزستانی مهمترین اولویت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

 

https://hoorkhabar.ir/561983کپی شد!
64
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.