مقتدایی: نبود حزب و تشکیلات سازمان‌یافته از موانع مهم شایسته سالاری است

استاندار خوزستان در نشست هم‌اندیشی با جمعی از اعضای ستاد انتخابات دکتر حسن روحانی، با ترسیم فضای سیاسی کشور بعد از هر انتخابات، نبود حزب و تشکیلات سازمان‌یافته را از موانع مهم شایسته‌سالاری عنوان و اظهارکرد: این امر مانع ارزیابی درست از فرجام کار مدیران راس کار برای بهره‌وری در آینده می‌شود.

عبدالحسن مقتدایی در این نشست که عصر دوشنبه برگزار شد، گفت: به‌دلیل فقدان حزب و تشکیلات سازمان یافته، پرونده انتخابات تا زمان بعدی این رویداد سیاسی بسته می شود. اما یک پرونده بازهست و آن طرفداران گروه پیروز هستند که خود را ارزیابی کرده و مطالباتی نیز دارند.

استاندارخوزستان افزود: چون حزب به معنای واقعی نداریم اساسا نه به دنبال کادرسازی هستیم و نه تجزیه و تجلیل واقع‌گرایانه از وضع موجود و برنامه ریزی برای آینده داریم؛  این اشکالاتی است که از اول با آن مواجه بوده‌ایم.

مقتدایی افزود: وقتی حزب نباشد کادر سازی نیروی انسانی صورت نمی‌گیرد. برنامه‌ریزی مبنی بر این‌که پیروز میدان کیست و چه اهداف و  وظایفی باید داشته باشد، وجود ندارد؛ به همین خاطرتعارض پیش می‌آید. گروه پیروز مدعی است که چون ما برنده هستیم، ترکیب مدیریت‌ها باید این‌گونه باشد، لذا توانایی‌ها درانتخاب مدیران ملاک ارزیابی قرار نمی گیرد.

استاندارخوزستان ادامه‌داد: این امر ریشه در نبود حزب و تشکیلات سازمان یافته در جامعه دارد. اگر حزب وجود داشت ائتلافی صورت می‌گرفت و هرکسی و یا هر گروهی، برای خودش کرسی‌هایی در دولت داشت و سهم خود را تعیین می کرد.

مقتدایی با اشاره به این‌که اگر نقشه راه داشته باشیم، می توانیم موفق عمل کنیم، افزود: وقتی حزب و تشکیلات نباشد بروز این اتفاقات طبیعی است. اگر در رویدادهای سیاسی سازمان یافتگی باشد قطعا انتخابات به نحوه دیگری رقم خواهد خورد.

استاندار خوزستان گفت: وقتی حزب و تشکیلات باشد از هر استانی یک آدمی که بسیار هم قوی است در مسند فلان وزارت‌خانه می نشیند و خدمت می‌کند. اما چون حزب نیست حلقه انتخاب تنگ هست و نتیجه این می‌شود.

مقتدایی با بیان این‌که ایراد، ایراد ساختاری است و لذا بروز این اتفاقات طبیعی است، افزود: درجریان انتخابات حتی سهم استان‌ها و مردمی که بیشترین آرا سیاسی را داشته و از یک تفکر سیاسی حاکم پشتیبانی کرده‌اند از سوی مرکز باید داده شود، اما متاسفانه این امر نیز محاسبه نمی‌شود.

 وی ادامه‌داد: اگر کار به‌صورت تشکیلاتی پیش برود باید به میزان سهم مشارکت خود، مطالبه ملی نیز داشته باشیم و برای کرسی‌های وزارت‌خانه نیز بتوانیم سهم‌خواهی کنیم. این اشکال وجود دارد و به‌خاطر همین است که برای چند پست معدود استانی چانه‌زنی می‌کنیم.

مقتدایی با اشاره به موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در استان خوزستان گفت: سرجمع موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در خوزستان سرآمد تمام استان‌های کشور است. چون به‌دلیل بهره‌برداری از تجربیات گذشته، توقف کار و اتلاف وقت درخوزستان کم بوده‌است.

استاندار خوزستان اظهارکرد: آمده‌ایم که کار انجام دهیم لذا باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم. این جلسات را در قالب موضوعات مختلف از جمله انتصابات، اشتغال و توسعه دنبال خواهیم کرد. دوستان بدانند که استان خوزستان روبه  توسعه گام برداشته است و تا مهرماه آینده گزارش‌های موفق‌تری ارایه خواهیم کرد.

وی افزود: خیلی از انتقادهای صورت گرفته را می‌پذیریم ولی محدودیت‌های زیادی در بدو امر در انتخاب افراد وجود داشت و هنوز هم وجود دارد. با نگاه خوشبینانه باید گفت ۵۰ درصد ترکیب دولت تدبیر و امید کسانی هستند که نگاه اصلاح طلبی دارند. در استان خوزستان  هم از این روند کشوری  تبعیت شده‌است.

 استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: انشاالله به یاری خداوند فضا را به سمت و سویی هدایت کنیم که منشا خدمات برای مردم باشد.

در این نشست برخی ازشرکت‌کنندگان به نمایندگی از دیگر اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در خوزستان، مطالبی درخصوص افزایش بیشتر نقش زنان فرهیخته در جامعه و استفاده از وجود زنان درسطوح مدیریتی بالا، ایجاد فضای باز و بانشاط سیاسی و ایفای نقش بیشتر احزاب درمعادلات سیاسی و اجتماعی جامعه، رعایت حقوق شهروندی و اقلیت‌ها و توزیع عادلانه ثروت بین اقوام و نیز استفاده بیشتر از توان اعضای ستاد در مسندهای مدیریتی مطالبی ایراد کردند.

https://hoorkhabar.ir/561301کپی شد!
53
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.