کیانی​ زاده: با همکاری استاندار خوزستان تمام اماکن ورزشی مان را به هیات ها داده ایم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برای رسیدن به درآمد ثابت و پایدار به دنبال تاسیس شرکتی به اسم اداره‌کل و هیات​های ورزشی هستیم.

فرامرز کیانی ​زاده در جلسه هم​اندیشی وضعیت ورزش بانوان با نواب رییسان هیات​های ورزشی استان که روز گذشته (دوشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: زمانی که من کارم را آغاز کردم، آخرین پولی که اداره‌کل ورزش و جوانان استان به هیات​های استانی و ادارات شهرستانی تزریق کرده بود، به فروردین ماه سال ۹۱ برمی​گشت و عملا از این تاریخ به بعد هیچ پولی به هیات​ها تزریق نشد و سال ۹۲ هم حتی هدف​گذاری​ها به دلیل مشکلات مالی محقق نشدند.

وی افزود: در هر صورت تقریبا طی دو سال به دلیل عدم اعتبار، هیات​های استانی و شهرستانی با بی‌پولی کار کردند و برخی از هیات​ها با این شرایط به خاطر آبرو و حیثیت خودشان کار کردند و برخی هیات​ها نیز کاری انجام ندادند که ما هم خیلی اصرار نداشتیم و این یکی از مشکلاتی بود که من در زمان آغاز کارم با آن مواجه بودم. یکی دیگر از مشکلات هم بدهی​هایی بود که وجود داشت که من همیشه چه زمانی که معاون اداره‌کل بودم و چه اکنون که مدیرکل هستم، بدهی​های هیات​ها را بدهی خودم می‌دانستم و می​دانم، چرا که در واقع هیات​ها به صورتی کار ما را انجام می​دهند و با توجه به این موضوع، هیچ​ وقت خودم را از هیات​ها جدا ندانسته​ام.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اعتباری که وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۳ به ما داد، مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان بود و این در حالی بود که فقط هیا​ت​های شنا، کشتی و جانبازان و معلولان استان، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند و کار در چنین شرایطی بسیار سخت است، چرا که ما سایر هیات​ها را هم داشتیم، ضمن این‌که بدهی​های متفرقه دیگری هم وجود داشت.

وی در ادامه بیان‌کرد: امسال پس از هفت​، هشت سال باز هم بحث واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی مطرح شد و به استان​ها اعلام شد که طی اطلاعیه​ای، این اماکن را واگذار کنید ولی ما مخالف این موضوع بودیم و خوشبختانه با همکاری استاندار خوزستان، تمام مکان​های ورزشی​مان را به هیات​ها دادیم و اگر به این‌ صورت نمی​شد، هیات​ها برای برگزاری مسابقات و اردوهای​شان با مشکلاتی مواجه می​شدند.

کیانی​ زاده عنوان‌کرد: از دیگر کارهایی که طی این مدت انجام داده​ایم، در بخش هدف​گذاری‌ بود که این هدف‌گذاری را تقریبا با ۴۱ هیات ورزشی انجام دادیم. به هر حال اگر هیات​ها در همان ابتدای سال برنامه هدف‌گذاری​شان را انجام دهند، می​توانند طبق آیتم​ها کار کنند. ما طبق این هدف​گذاری، اعلام کردیم که هیات​ها موظف هستند برنامه​های خود را عملیاتی و محقق کنند، ضمن این‌که اداره‌کل نیز خودش را موظف می‌کند تا طی دو تا سه نوبت به طور مثال ۵۰ میلیون تومان به هیات مربوطه پرداخت کند.  از ابتدای سال تاکنون به برخی هیات​ها طبق فعالیت​شان تا ۶۰ درصد هم پرداخت شده است. به هر حال این هدف​گذاری از سوی ما محقق شده است و امیدواریم این هدف​گذاری از سوی هیات​ها نیز محقق شده باشد. امیدوارم این هدف​گذاری​ها در بخش بانوان نیز اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: من بر اساس همین هدف​گذاری به استاندار خوزستان در جمع رسانه​ها قول دادم که استان خوزستان در سال ۹۳ در ارزیابی ادارات کل استان​ها، به عنوان استان برتر شناخته شود که فکر می​کنم به احتمال بسیار هم این اتفاق خواهد افتاد و البته دو ماه دیگر نیز فرصت داریم تا برخی از کم​کاری​ها را جبران کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به راه​اندازی اداره ورزش و جوانان اهواز، عنوان‌کرد: به شخصه معتقدم که اگر روند به همین صورت پیش برود، این اداره و هیات​های ورزشی اهواز طی یکی دو سال آینده قطعا با توجه به پتانسیل بسیاری که شهرستان اهواز در بخش​های نیروی انسانی و مالی دارد، می​توانیم شاهد نتایج خوبی در آسیا و ایران باشیم.

وی بیان‌کرد: کار دیگری که ما انجام دادیم، تجلیل از قهرمانان بود که در گذشته سالی یک‌ بار اتفاق می​افتاد و البته برخی سال​ها هم انجام نمی​شد ولی ما به دلیل این‌که این ضعف جبران و انگیزه​ای در ورزشکار ایجاد شود تصمیم گرفتیم که این مراسم را هر سه ماه یک بار برگزار کنیم که سه ماه اول و دوم سال را انجام دادیم و قصد داریم سه ماه سوم را هم برگزار کنیم. با این‌که این کار بسیار سنگین است ولی امتیاز آن این است که زمانی که در سه ماه اول از یک قهرمانی تجلیل کردیم، این انگیزه در او ایجاد می‌شود تا در ماه​های بعد هم افتخاراتی را برای استان کسب کند.

کیانی ​زاده در بخش دیگری از صحبت​هایش به راه​اندازی شورای ورزش استان اشاره‌کرد و گفت: پس از این شورا، پارلمان ورزشی خوزستان را هم برای اولین بار در کشور راه​اندازی کردیم. راه​اندازی شورای ورزش استان و شهرستان​ها، توانست برخی از مشکلات ما را حل کند و باتوجه به تاکیداتی که استاندار خوزستان به فرمانداران شهرستان​ها داشت، اکنون همه به دنبال انجام کار ورزشی هستند.

وی بیان کرد: طی این مدت پایگاه قهرمانی و کلینیک ورزشی استان را هم راه​اندازی کردیم. با توجه به این‌که اعتقاد ما بر این است که استان خوزستان ظرفیت و توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد، میزبانی مسابقات کشتی فرنگی باشگاه​های جهان را هم بر عهده گرفتیم. ضمن این‌که از نهم تا دوازدهم اسفندماه نیز میزبان رقابت​های پهلوانی و زورخانه​ای و کشتی پهلوانی در خرمشهر هستیم. متاسفانه مشکلات ما در ساخت و سازها خیلی زیاد است و مکان​های‌مان خیلی فرسوده و قدیمی هستند و میزبانی مسابقات جهانی و آسیایی بهانه​ای است تا بتوانیم این مکان​ها را بازسازی کنیم. به هر حال برگزاری این رقابت​ها محاسنی را برای شهرستان میزبان خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اعتقادمان این است که ورزش نیاز به درآمد ثابت و پایدار دارد تا هیات​ها بر اساس آن درآمد، بتوانند برنامه​ریزی کنند و به آینده امیدوار باشند. رسیدن به این درآمد ثابت از چند طریق می‌تواند به دست آید که ما در حال انجام چند کار هستیم و البته در این راستا نیاز به زمان داریم. یکی از کارهایی که به دنبال آن هستیم، تاسیس شرکت است که می​تواند راه​اندازی تعاونی یا شرکت پخش خصوصی باشد و من به دنبال این هستم که شرکتی به اسم اداره‌کل و هیات​های ورزشی داشته باشیم که تمام درآمد آن شرکت، برای هیات​ ها باشد.

https://hoorkhabar.ir/561298کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.