روحانی: بیشتر قول‌ها به مردم خوزستان عملیاتی شده‌است

استاندارخوزستان چهارشنبه گذشته در جلسه هیات دولت حضور یافت و گزارش جامعی در خصوص «وضعیت استان و آخرین اقدامات انجام شده در زمینه طرح‌های مصوب سفر رییس‌ جمهور به آن استان» به هیأت وزیران ارایه داد.

در این گزارش دکتر عبدالحسن مقتدایی ضمن اشاره به وظایف و تعهدات دستگاه‌های اجرایی در استان خوزستان، چالش‌ها و اقدامات انجام شده در دولت یازدهم و میزان پیشرفت این اقدامات در استان را مطرح کرد.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، با اشاره به گزارش استاندار خوزستان اظهارکرد: خوشبختانه گزارش بسیار خوبی از خوزستان داده شد که نشان می‌دهد تقریبا بیشتر قول‌هایی که به مردم خوزستان داده شده عملیاتی و اجرایی شده و دو سه مورد هم که باقی‌مانده در مسیری است که اجرایی و عملیاتی می‌شود.

روحانی تاکید کرد: مبنای دولت از این پس این خواهد بود تا به استان هایی که سفر انجام شده و برنامه هایی در آن جا مطرح شده است، به تدریج همه استانداران ها به جلسه دولت آمده و هم گزارش کار بدهند و هم مشکلاتشان را مطرح کنند، تا بررسی شود که چه مقدار از مسایلی که در سفر استانی قول داده شده، اجرایی و چه مقدار باقی مانده و چه کمک هایی باید بکنیم که آن ها به طور کامل اجرایی و عملیاتی شود.

وی گفت: قرار گرفتن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان تحت پوشش آبیاری مدرن، تصمیم بزرگی است و برای این کار اکنون ۳۰۰ هزار هکتار آماده شده‌است و تا پایان این دولت، بقیه موارد هم ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس‌جمهور اضافه کرد: اجرای این پروژه هم به اشتغال و کشاورزی کمک می کند و هم در افزایش محصولات کشاورزی موثر است.

روحانی خاطرنشان کرد: البته استان خوزستان یک مشکلاتی هم دارد که باید به آن ها پرداخته شود؛ مساله فاضلاب و آب یکی از مشکلات استان است. مساله نخیلات یکی از مسایلی است که امروز باید احیا شود و انشاءالله این برنامه حضور استانداران در جلسه هیات دولت، گزارش و کمک دولت برای حل معضلات استان‌ها، ادامه خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/558456کپی شد!
40
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.