امام جمعه شادگان: قیام ۱۹ دی یک روز ماندگار در تاریخ انقلاب است

امام جمعه شادگان گفت: قیام ۱۹ دی یک روز ماندگار در تاریخ انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) است.

حجت‌‌الاسلام سید مجید شرفی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با تبریک میلاد پیامبر و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص) روز اخلاق و مهرورزی نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه میلاد رسول اکرم میلاد نور و رحمت بوده است، یادآور شد: همه دوست و دشمن عقیده دارند که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام شخصیتی امین، راستگو و پاکدامن بوده است. امام جمعه شادگان خاطر نشان کرد: اخلاق پیامبر اخلاق نیکو و الگو بوده و رفتار ایشان نیز متین و با وقار بوده است.

وی، با اشاره به سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶، افزود: رخداد نهم دی ماه ۱۳۸۸، در حقیقت نمونه‌ای مانند قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ بود که در آن مردم ایران نشان دادند در خط رهبری و مرجعیت هستند.

شرفی تصریح کرد: قیام ۱۹ دی سبب تداوم حرکت‌ها و قیام‌های مردم در نقاط دیگر کشور شد و سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید. وی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه شادگان با اشاره به روز ۲۲ دی ماه سال ۵۷ سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی میراث ماندگاری دیگر از نظام جمهوری اسلامی به منظور حراست از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است.

امام جمعه شادگان در پایان، شورای عالی انقلاب فرهنگی را عالی‌ترین مرکز تصمیم‌گیری حرکت فرهنگی با طراحی چشم‌انداز فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: این شورا وظیفه مشخص کردن مسیر دستگاه‌های فرهنگی را بر عهده دارد.

https://hoorkhabar.ir/557388کپی شد!
46
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.