امام(ره) با آرمان‌گرایی تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که باید مقابل نیرنگ دشمن برابر نظام اسلامی واقع‌گرا باشیم، گفت: امام با آرمان‌گرایی تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد و امروز اگر فردی بر سر این آرمان‌ها با دشمن معامله کند در خط امام نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در هفدهمین یادواره شهدای هویزه که امروز( ۱۶ دی ماه) در یادمان شهدای این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ؛ (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.»، خطاب به خانواده شهدا اظهار کرد: ممکن است فردی از یک تریبونی بیاید و به شما بگوید خانواده شهدا، همرزمان شهدا، اهالی غیور هویزه شما باختید. چه نتیجه‌ای از این مقاومت‌ حاصل کردید؟ الان که سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد چه سودی بردید؟ شما اکنون در تحریم هستید و دشمن همواره شما را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: ممکن است فردی بیاید و به شما بگوید هیچ سودی نکردید. در مقابل چنین سخنی چه جوابی دارید؟ امروز در مقابل افرادی که این سؤال‌ها را می‌پرسند و القای شبهه می‌کنند، جواب‌های محکمی داریم. جواب آنها تک‌تک پرچم‌هایی است که در منطقه شما به طرف کربلا باز می‌شود. آن سوی مرز در عراق که پا می‌گذارید کربلا متر به متر و کیلومتر به کیلومتر پرچم‌های یا حسین را برافراشته می‌بینید. گرچه مزار شهدای شما اینجاست اما نامشان و راهشان و پرچمی که برافراشتند امروز جهانی شده است.

حاجتی با اشاره به راهپیمایی عظیم و پرشور اربعین حسینی، گفت: شهدای شما گرچه اینجا هستند اما این شهدا زنده هستند و در دنیا قدرت‌نمایی می‌کنند.

وی با طرح این سؤال که شهیدان ما امروز کجا هستند؟ گفت: جنگ تحمیلی که به پایان رسید امام(ره) مرقوم فرمودند «آثار خون شهیدان را در آیندگان جست‌وجو کنید.» حال بدانید اگر آمدند به شما گفتند ثمره جانبازی فرزندانتان چه شد؟ بدانید آنها نمی‌دانند فرزندان شما در جوار رسول‌الله(ص) هستند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ندای شهدا، امروز در سراسر جهان شنیده می‌شود، گفت: نمونه آن اسلام آوردن احمد حنیف کواسی است که شش، هفت سال پس از شهادت علم‌الهدی و یاران او مسلمان شد. در کانادا پیرامون دفاع مقدس تحقیق می‌کرد و به اذعان خود به چیزهای عجیبی برخورد کرده بود. او می‌گفت چگونه ممکن است تن مقابل تانک قرار بیگرد. این سرزمین شیعه که یک‌باره مورد تهاجم قرار گرفت و ارتش بعث در عمق آن نفوذ کرد چگونه هشت سال سرپا ایستاد؟ این طلبه اظهار می‌کند پس از تحقیق فهمیدم ملت ایران روی دو ستون ایستاده است که یکی ولایت است و دیگری شهادت.

حاجتی ادامه داد: آنها که فکر می‌کنند پای میز مذاکره می‌توانند روی آرمان‌های انقلاب با دشمن معامله کنند اینها در خط امام نیستند. آنها که فکر می‌کنند مسئله اصلی آمریکا با ما انرژی هسته‌ای است، اشتباه می‌کنند. این طور نیست، چون مشکل آمریکا پرچم به اهتزاز درآمده علی مرتضی در ایران است که امروز جهانی و منطقه‌ای شده است.

وی ادامه داد: اگر فردی بگوید دشمن با نیرنگ مقابل نظام اسلامی ایستاده است، باید واقعیت‌گرا باشید،‌ پاسخ می‌دهیم واقعیت‌گرا هستیم. واقعیتی بالاتر از قدرت خدای سبحان وجود ندارد.

حاجتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امام آرمان‌گرا بود. امام با آرمان‌گرایی تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد. امروز اگر فردی بر سر این آرمان‌ها با دشمن معامله کند در خط امام نیست. شهدای شما با این آرمان‌ها مقابل تانک ایستادند و پیروز شدند. شما نیز پیروز این میدان هستید و آینده از آن شماست.

به گزارش ایسنا‎؛ حجت‌الاسلام نیسی، امام جمعه هویزه نیز امروز در این مراسم با گرامیداشت میلاد پیامبر(ص)، امام صادق(ع) و یاد شهدا، خطاب به خانواده شهدا ابراز امیدواری کرد: بتوانیم قدرشناس انفاس عزیزان شما باشیم. شهدایی که باعث عزت و اقتدار این مرزوبوم هستند و مزار آنها زیارتگاه معنوی همه ایرانیان و بلکه آزادی‌خواهان جهان است.

وی خاطرنشان کرد: قدوم شما را به سرزمینی که بیش از ۱۶۲ شهید، ۴۲۵ جانباز و شهدای کرخه نور و همچنین میزبانان این عرصه معنوی شهید علم‌الهدی و ۵۳ یار پرپر شده دارد، گرامی می‌دارم.

نیسی خطاب به خانواده‌های شهدای هویزه گفت: امیدواریم با قدرشناسی از خون شهیدان رهرو راه آنها باشیم. باید بدانید فرزندان شما و عشایر غیور خطه هویزه هر هفته و هر روز با حضور بر سر مزار فرزندانتان تجدید قوا می‌کنند و این را مایه افتخار خود می‌دانند.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم که با حضور مسئولان استانی خوزستان برگزار شد، از همرزمان شهید علم‌الهدی تجلیل شد.

https://hoorkhabar.ir/552183کپی شد!
41
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.