احیای سازمان مدیریت اقدامی در جهت دست​یابی به توسعه استان‌ها

معاون برنامه ​ریزی استانداری خوزستان گفت: احیای سازمان مدیریت و برنامه​ریزی در کشور و استان اقدامی در جهت برنامه​ریزی دقیق در امور کشور و در نهایت دست​یابی به توسعه است.

امید حاجتی عنوان‌کرد: با احیای سازمان مدیریت و برنامه​ریزی، از این پس رسما سازمان مدیریت برنامه​ریزی کشور بر اساس ابلاغ رییس جمهور آغاز به کار می​کند.

وی افزود: همزمان با احیای سازمان مدیریت برنامه​ریزی کشور، مدیریت برنامه​ریزی استان​ها نیز احیا و وظایف جدی به این معاونت محول می‌شود.

معاون برنامه​ریزی استانداری خوزستان بیان‌کرد: سازمان مدیریت برنامه​ریزی پیش از این در دو معاونت عمرانی و معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی استانداری ادغام شده بود اما از این پس فعالیت​های خود را به صورت جداگانه انجام می​دهد.

حاجتی تصریح‌کرد: امور مربوط به برنامه​ریزی، بودجه​ریزی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی حوزه فنی، نظارت و تدوین سیاست​های برنامه​ای استان از جمله فعالیت​هایی هستند که در سازمان مدیریت و برنامه​ریزی استان‌ها انجام می​شود.

وی اظهارکرد: رییس سازمان مدیریت و برنامه​ریزی استان به پیشنهاد استاندار و با ابلاغ سازمان مدیریت و برنامه​ریزی کشور منصوب می​شود.

معاون برنامه​ریزی استانداری خوزستان با اشاره به ظرفیت​های جدیدی که در مصوبه شورای عالی اداری برای مدیریت برنامه​ریزی استان در نظر گرفته شد، خاطرنشان‌کرد: یک سری وظایفی در این مصوبه دیده شده که این ظرفیت​ها علاوه بر فعالیت​های گذشته معاونت برنامه​ریزی استان​ها فعالیت​های جدیدی به آن‌ها ابلاغ می​شود.

حاجتی تصریح‌کرد: در مصوبات شورای عالی اداری کشور مبنی بر احیای سازمان مدیریت و برنامه​ریزی، صراحتا مدیریت برنامه​ریزی استان​ها به عنوان نماینده عالی دولت و ناظر بر اجرای سیاست​های عمومی تمام دستگاه‌های اجرایی استان است. مطالعه، بررسی و برنامه​ریزی اجرای موضوعات مختلف در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توسط این سازمان انجام می​شود.

وی بیان‌کرد: یکی از محاسن احیای سازمان مدیریت و برنامه​ریزی در استان​ها، برنامه​ریزی مربوط به توسعه استان در یک سازمان مجزا است و از این طریق نتایج بهتری نسبت به گذشته حاصل می​شود.

https://hoorkhabar.ir/547451کپی شد!
54
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.