استاندار تاکید کرد: لزوم برنامه ریزی اساسی برای توسعه خوزستان

استاندار خوزستان گفت: شرایطی که اکنون در مناطق حاشیه شهرها وجود دارد ناشی از عوارض و تبعات مربوط به تجاوز حزب بعث و دوران جنگ تحمیلی است که عمدتا در استانهای مرزی از جمله خوزستان پیش آمده است.

عبدالحسن مقتدایی در آیین افتتاح دفتر ساماندهی مناطق شهرستان اهواز که امروز در منطقه ملاشیه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در استان خوزستان، لازم است اقداماتی برای توسعه کل مناطق استان با یک برنامه ریزی منظم و اساسی انجام شود.

وی ادامه داد: تبعات این جنگ برای آنهایی که در خط مقدم قرار داشته اند بیش از افرادی است که از جنگ فاصله داشتند. شرایط برای خوزستان از ورودی این استان از سمت اندیمشک گرفته تا انتهای اروند خاص بوده و مردم آن نیز لطمه ها و سختی های بسیاری متحمل شدند. اگرچه ملت ایران پا به پای مردم استان بوده اند ولی شرایط مردم خوزستان در آن دوران خاص و ویژه بوده است.

استاندار خوزستان افزود: یکی از مجموعه های شکل گرفته از مهاجران، شهرک طالقانی در شهرستان ماهشهر است؛ که ناشی از تبعات و عوارض جنگ است. حاشیه نشینی از ویژگیهای همه شهرهای بزرگ است ولی مناطق خاصی چون شهرک طالقانی و مناطق حاشیه ای شهر اهواز نشان دهنده تبعات جنگ می باشد و این مسئولیت مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی را بیشتر می کند تا با برنامه ریزی بهتر و منسجم تر کار ساماندهی این مناطق را به سرانجام برسانند.

مقتدایی اظهار کرد: نباید این گونه باشد که دفتری به طور نمادین اینجا افتتاح و کار به حال خود رها شود بلکه لازم است به دنبال افتتاح این دفتر، اقداماتی موثر در جهت توسعه مناطق محروم و کم برخوردار انجام شود. برنامه کلی نظام در خصوص مناطق کم برخودار و محروم این است که مشکلات به خصوص در استان حساسی چون خوزستان به طور اساسی حل شود، لذا طرحی تحت عنوان توسعه پایدار در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین به ضرورت ایجاد اشتغال، بهداشت و درمان در کنار تامین امنیت اشاره کرد و گفت: کسی که احساس محرومیت کند بی شک نگاهش به امکانات دیگران است لذا وظیفه ما است که مشکلات را حل کنیم و قطعا فعالیتهای مسئولان در کنار همکاری های مردم موفقیت آمیز خواهد بود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: بهداشت، اشتغال و امنیت حق طبیعی مردم است و اگر قرار باشد افتخار کنیم که خدمتگزار مردم هستیم نباید یادمان برود که مسئول چنین مناطق محرومی هستیم. این همه معنویت که در میان مردم این مناطق وجود دارد یک ارزش است و تلاش این است که علی رغم همه محدودیت ها عزم خود را جزم کرده تا خدمتی شایسته به مردم داشته باشیم.

https://hoorkhabar.ir/537333کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.