خوزستان میزبان گردهمایی بزرگ مسئولان ورزش کشور

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از برگزاری اولین گردهمایی بزرگ مسوولان ورزشی کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان به میزبانی خوزستان خبر داد. 

فرامرز کیانی ​زاده اظهار کرد: قرار است از نهم تا یازدهم دی ماه میزبان تمام مسوولان ورزشی کشور از جمله وزیر ورزش، معاونان او، مدیران کل ستادی، روسای فدراسیون​های کشوری و مدیران کل ورزش و جوانان استان​ها در این جا باشیم.

وی بیان کرد: در همین زمان قرار است اجلاس سراسری نماز به میزبانی خوزستان برگزار شود که این مسوولان در آن نیز شرکت می​کنند. در کل این گردهمایی مسوولان ورزشی نیز قرار است تحت عنوان همایش نماز، ورزشکاران و جوانان انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: چنین تمرکز مسوولان کشوری برای اولین بار است که حداقل در استان خوزستان انجام می​شود و نمی​دانم چنین اتفاقی در استان​های دیگر افتاده است یا خیر. به هر حال کار خیلی بزرگ و سنگینی است و من هم همیشه گفته​ام که احساس و اعتقادمان این است که خوزستان از ظرفیت و توانایی بسیار بالایی در بخش مدیریتی، منابع انسانی، منابع مالی و قسمت​های مختلف برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال ما به پیشنهاد خودمان میزبان این گردهمایی بزرگ شدیم که در این راستا دو، سه جلسه در وزارتخانه داشتیم و در نهایت پذیرفته شد که ما میزبان این گردهمایی باشیم. با حضور مسوولان ورزشی در این جا آن‌ها می​توانند از نزدیک شرایط و وضعیت ورزش استان خوزستان و بحث اعتقادی آن را ببینند و بررسی کنند.

کیانی​ زاده گفت: من معتقدم که برگزاری این همایش یک فرصت برای استان خوزستان است؛ چرا که با توجه به حضور مسوولان ورزشی کشور در این‌جا، مسوولان استان از استاندار تا مسوولان ورزشی استان می​توانند از این فرصت استفاده کنند و ضمن ارایه توانمندی​ها و کارهای انجام شده، به کمبودها و مشکلات نیز اشاره داشته باشند.

وی خاطرنشان‌کرد: در کل ما برای برگزاری این همایش جلساتی را در اداره‌کل ورزش و جوانان استان داشتیم و کمیته​های مختلف پشتیبانی و ترابری، فدراسیون و قهرمانان، امنیت و حراست، روابط عمومی و تشریفات، فنی و مهندسی، هماهنگی سفر به یادمان​های طلائیه و شلمچه، پزشکی – درمانی و هماهنگی و اجرایی را تشکل دادیم و شرح وظایف هر کسی مشخص شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: با توجه به این‌که این سفر به صورت راهیان نور هم می​باشد، اردوگاه شهید مسعودیان را برای اسکان مسوولان ورزشی کشور که از فضای خیلی خوبی برخوردار است، در نظر گرفته​ایم تا تقریبا آن ۲۰۰ نفری که در این‌جا حضور پیدا می​کنند، در این محل اسکان داده شوند

وی به برنامه​های سفر وزیر ورزش و سایر مسوولان ورزشی کشور به خوزستان اشاره کرد و گفت: صبح روز دهم دی​ماه تمام مسوولان ورزشی کشور در اجلاس سراسری نماز در اهواز شرکت می​کنند و تا ظهر در این اجلاس هستیم و در ادامه روز قصد داریم همراه با وزیر ورزش از دو طرح ملی در اهواز که اعتبارات آن توسط شرکت توسعه و تجهیز و خود وزارت مشخص می​شود، بازدید داشته باشیم تا با صحبتی که با وزیر خواهیم داشت، در این بخش به ما کمک کند.

کیانی ​زاده افزود: یکی از این بازدیدها، از سالن چند منظوره ۴۵۰۰ نفری در مجموعه ورزشی ۱۶ هکتاری اهواز است که طرحی ملی است و تاکنون تقریبا ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و به اعتبار بسیاری برای تکمیل نیاز دارد و استان خوزستان واقعا به این سالن نیاز دارد. دیگر بازدید هم از مجموعه ورزشی بانوان معلول در کوی طلاب اهواز است که مجموعه بسیار بزرگی است که سالن آن آماده است و می​خواهیم وزیر از سایر قسمت​های آن بازدید داشته باشد. در کل می​خواهیم وزیر از دو مورد از طرح​های ملی اصلی استان بازدید داشته باشد و درخواست​مان این است که وزیر در طرح​های ملی استان بودجه​ای برای امسال و سال آینده در نظر بگیرد تا بتوانیم این طرح‌ها را تکمیل کنیم.

وی بیان کرد: بعد از این بازدیدها نیز پیش​بینی کرده​ایم که وزیر با استاندار و آیت​الله جزایری دیداری داشته باشد. اگر وقت شد قصد داریم از نمایشگاه نماز نیز بازدیدی داشته باشیم. پس از آن هم نماز مغرب و عشا با حضور وزیر ورزش، مسوولان ورزشی کشور و تمام مسوولان ورزشی استان به امامت آیت​الله قرائتی برگزار می​شود که از تمام مسوولان ورزشی استان دعوت می​کنم، حضور پیدا کنند. پس از فریضه نماز نیز درس‌هایی از قرآن برای جامعه ورزش کشور به صورت اختصاصی ارایه خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌کرد: پس از فریضه نماز مغرب و عشا در رزمایش فرهنگی – رزمی که توسط سپاه حضرت ولی​عصر(عج) اجرا خواهد شد، شرکت می​کنیم. صبح یازدهم دی​ماه نیز مسوولان کشور، کوهنوردی‌ای در تپه​های اردوگاه شهید مسعودیان خواهند داشت و قصد داریم این محل را با انعقاد توافق​نامه​ای بین اداره کل ورزش و جوانان و مسوولان این اردوگاه، به محلی برای کوهنوردی عموم مردم تبدیل کنیم.

وی افزود: پس از این کوهنوردی به سمت یادمان طلایه و یادمان شهدای شلمچه خواهیم رفت که در همان جا میثاق​نامه جامعه ورزش و جوانان با فرضیه نماز، تدوین و به امضا خواهد رسید. دیگر برنامه​ای که در نظر داریم، این است که تمام مسوولان ورزشی کشور با کِشتی مسیر رودخانه اروند تا دهنه خلیج فارس را طی کنند که این پایان برنامه​های ما است.

کیانی​ زاده گفت: برنامه​ریزی خوبی انجام داده​ایم تا بتوانیم از این فرصت به خوبی بهره ببریم و امیدواریم بتوانیم ورزش استان را که خیلی مطرح است،​ بیشتر بشناسانیم و با ارایه توانایی​های​مان، کمبودها را هم بگوییم. در هر صورت امیدوارم بتوانیم میزبان خوبی باشیم و از این میزبانی سربلند خارج شویم.

https://hoorkhabar.ir/532224کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.