امام جمعه سردشت زیدون : ریشه اصلی فتنه ۸۸ کسب قدرت و ریاست‌طلبی بود

امام جمعه سردشت زیدون بهبهان گفت: فتنه سال ۸۸ کاملا برنامه‌ریزی شده بود و عده‌ای از روی آگاهی و عده‌ای از روی ناآگاهی وارد این فتنه شدند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم قائمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سردشت زیدون با اشاره به حماسه بزرگ ۹ دی، اظهار کرد: بار دیگر ملت بزرگ ایران اسلامی در این روز عهد و پیمان مجددی با امام و رهبری و ولایت فقیه خواهند بست و مشت محکمی به ابرقدرت‌های دنیا به ویژه آمریکا و اسرائیل خواهند زد.

وی با بیان اینکه پاسخ شجاعانه ملت ایران در ۹ دی شجاعانه و یک حرکت بسیار بزرگ بود، افزود: فتنه سال ۸۸ کاملا برنامه‌ریزی شده بود و عده‌ای از روی آگاهی و عده‌ای از روی ناآگاهی وارد این فتنه شدند.

خطیب جمعه سردشت زیدون با بیان اینکه ریشه اصلی این جریان فتنه برای کسب ریاست بود، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران با شعارهای به ظاهر حق و با عنوان دفاع از امام و دفاع از قانون و رهبری به میدان آمدند ولی در عمل چیز دیگری ثابت شد.

قائمی یادآور شد: حرف‌های امام راحل عمل به قانون بود و دفاع از حق مردم و ملت ایران بود ولی فتنه‌گران نه به قانون عمل کردند و نه به حرف امام گوش فرا دادند و نه از مقام معظم رهبری تبعیت کردند.

امام جمعه سردشت زیدون با تأکید بر اینکه قانون شاخص و ملاک همه چیز است افزود: جنگ نرمی که فتنه‌گران با توطئه آمریکا و اسرائیل و انگلیس به راه انداختند نشان داد که فتنه‌گران سربازان خط مقدم این جنگ هستند.

قائمی متذکر شد: کسانی که در این خط مقدم بودند جز برای ریاست و قدرت طلبی به میدان نیامده بودند و بر اساس قدرت‌های بزرگ این فتنه را هدایت کردند.

وی با توجه به اینکه فتنه دارای زوایای مختلفی بود گفت: روز قدس یکی از آن روزهایی بود که ملت ایران اسلامی به میدان آمدند ولی فتنه‌گران با شعارهایی که اسرائیل برایشان دیکته کرده بود حضور پیدا کردند و به جای اینکه ملت را خوشحال کنند دشمنان امت اسلامی را خوشحال کردند.

امام جمعه سردشت زیدون به روز ۱۳ آبان و ۱۶ آذر اشاره داشت و اظهار کرد: اهانت‌هایی که به بنیانگذار جمهوری اسلامی در این روزها شد غیر قابل بخشش بود.

قائمی افزود: کسانی که خود را پیرو خط امام و رهبری می‌دانستند در این فتنه سکوت کردند و به این فتنه کور کمک کردند.

وی با اشاره به اتفاقات عاشورای ۸۸ اظهار کرد: مردم تا روز عاشورا و قبل از این فاجعه بزرگ خیال می‌کردند این یک دعوای سیاسی است ولی در روز عاشورا وقتی به امام و آرمان‌های امام و عاشورا توهین شد مجموعه فتنه خود را نشان داد.

امام جمعه سردشت زیدون افزود: چهره واقعی فتنه در روز عاشورا پیدا شد و با بصیرت مردم و حضور یکپارچه ملت این فتنه در نهم دی ماه ۸۸ خنثی شد.

قائمی ادامه داد: مردم خود جوش به صحنه آمدند و برای فتنه‌گران پرونده تشکیل دادند و تومار آنها را بستند و دشمن را نا امید کردند.

این مقام مسئول گفت: خیانت‌هایی که فتنه‌گران به این مملکت کردند و راه و روشی که برای رای آوردن و ابطال انتخابات پیش گرفتند در نهم دی ۸۸ باطل شد.

امام جمعه سردشت زیدون اضافه کرد: باید مراقب باشیم فتنه و فتنه‌گر رنگ عوض می‌کند و شخصیت‌ها و چهره‌های فتنه تغییر می‌کند.

وی در پایان با دعوت از همه اقشار مختلف مردم برای شرکت در آیین‌های گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه اظهار کرد: این نظام متعلق به همه مردم است و عشق و علاقه مردم به این نظام هرگز کم نخواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/530599کپی شد!
201
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.