استاندار: فاجعه است که بعد از ما مدیری برای تصدی امور تربیت نشود

استاندار خوزستان با تاکید بر این‌که به اندازه کافی استعداد در استان وجود دارد اما باید از این استعدادها بهره‌برداری شود، خاطرنشان‌کرد: ما نگران هستیم که بعد از نسل ما، مدیری برای تصدی امور تربیت نشود؛ مدیرانی که مقاوم و اهل ایثار باشند و این مساله فاجعه​ای برای مدیریت آینده کشور است.

عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای اداری استان که امروز، ۴ دی​ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: ۱۰ و ۱۱ دی​ماه اجلاس سراسری نماز در استان برگزار می​شود که به خیر و خوشی و به لطف خداوند همه چیز برای این مساله فراهم است و درصدد هستیم این مراسم را با حضور آقای قرائتی و معاون اول رییس‌جمهور برگزار کنیم.

وی افزود: حضور یادگار امام(ره) مصادف با سالگرد ارتحال آیت​الله جمی بوده است که از ایشان بابت حضور و قبول دعوت استان، قدردانی می​کنم.

مقتدایی با اشاره به اقدامات و فعالیت​های معنوی صورت گرفته در استان خاطرنشان‌کرد: مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید مردم در مجلس شورای اسلامی در زمان و دوران انقلاب قبل از انقلاب یکی از برنامه‌های معنوی استان بود که این مراسم با حضور رییس سابق مجلس برگزار شد.

استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت مستندسازی رشادت​ها و خاطرات دفاع مقدس، بر لزوم برگزاری همایش علمی در این زمینه، عنوان‌کرد: دیگر اقدام ما در استان، برگزاری همایش دفاع مقدس و پاسداشت خدمات کسانی که بعضا یاد آن​ها به فراموشی سپرده شده است و این مراسم برای پاسداشت زحمات شهرداران، بخشداران و فرمانداران دوران دفاع مقدس در استان بوده است.

وی گفت: کار دیگر، اجلاس پیرغلامان بود کار بسیار زیبایی بوده است که به خیر و خوشی و همت همه مسوولان به انجام رسید.

مقتدایی افزود: توجه به بحث زوار اربعین حسینی نیز از دیگر کارها بود که از طریق ۲ مرز رسمی استان حدود ۵۰۰ هزار زائر تردد کردند و این مساله با همکاری ارگان​های مختلف در بخش خدماتی، پشتیبانی،​ امنیتی، هلال احمر، سپاه، بهداشت و تدارکات محقق شد.

وی اظهارکرد: از ابتدای کار دولت جدید که بنده مسوولیت را بر عهده گرفته‌ام، هر ماه بیش از ۴ کار ویژه و خاص در استان انجام شده که این مساله یک سند افتخار است.

مقتدایی یادآورشد: تا پایان دی​ماه امسال ۲ جلسه شورای اداری دیگر خواهیم داشت.

در ادامه ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: خوزستان مهد تمدن ایران، تشیع ایران، مهد جهاد و اقتصاد ایران است و امیدواریم با رایزنی​ها، مشورت​ها و برگزاری جلسات، به شأن و جایگاه خود برسد.

وی افزود: استان، استراتژیک​ترین نقطه کشور است و دشمن همواره برنامه​ریزی​هایی برای آن دارد و تنها دفاع شایسته ما از این استان می‌تواند در جهت دفع توطئه​های دشمنان، خدمت‌رسانی درخور و شایسته و آرامش‌بخش به مردم باشد که تحقق این مساله برنامه، اعتبار و کار و تلاش شبانه​روزی می​خواهد.

سودانی تصریح‌کرد: جمله ماندگار امام(ره) در حق خوزستان این بوده که خوزستان دین خویش را به اسلام ادا کرده و این عبارت، خیلی عبارت عمیقی است و این مساله نشان می​دهد که نگاه امام(ره) به خوزستان یک نگاه دقیق، عمیق و بلند است.

وی عنوان‌کرد: امام(ره) اسلام را به ما شناساند و قرآن را به ما باوراند. حضرت امام(ره) آیات قرآن را برای ما مجسم و متبلور ساخت و امیدواریم رتبه برخورداری استان در شاخص​های مختلف با توجه به ظرفیت​های آن بیش از آنچه که هست شود.

https://hoorkhabar.ir/529534کپی شد!
41
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.