بازسازی و مرمت حرم حضرت زینب فقط با خوزستانی هاست/تا سال ۹۰ اسمی از خوزستان در بازسازی حرم اهل بیت نبود

حجت الاسلام موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در همایش وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش خوزستان در بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت:پشتیبانی ستاد، عشق و محبت استان و کل کشور به اهل بیت است ما پول دولتی از هیچ جایی جمع آوری نمی کنیم و پولهایی که خرج بازسازی عتبات می شود کمک های مردم است.

وی ادامه داد:خوزستان ۶ پروژه بازسازی در عتبات عالیات را مستقیما به عهده دارد و درهمه حرم های اهل بیت هم خوزستان سهم ویژه ای دارد تا سال ۹۰ هیچ نام و نشانی از خوزستان در حرم مطهر اهل بیت نبود.

موسوی تصریح کرد:اولین پروژه در سال ۹۰ ایوان طلای امیرمومنان علی علیه السلام بود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه این تعمیر و مرمت ایوان نجف بود تا آخر ۹۳ هم پول توسط مردم تامین شد و بیش از ۲۵ کیلوگرم طلاجات بانوان خوزستانی کمک کردند.

وی افزود:پروژه بعدی شش درب از حرمین عسگریین است ما برای این حرم شریف بیش از ۲۰۰۰ تن سیمان فرستادیم و حدود ۲۰۰ نیروی ماهر خوزستانی مشغول به کار شدند درب های حرم حدود ۸۰ درصد کارشان به اتمام رسیده است فقط ۵۰۰ میلیون نقره خریداری کردیم چوبش را از کشور برمه تامین کردیم.

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان ساخت:پروژه دیگری ما سهم استان در صحن حضرت زهرا در نجف اشرف است ۲۱۸ هزار مترمربع این صحن است که بعد از اتمام آن وصل می شود به صحن امیرمومنان و بزرگترین حرم می شود میلگرد این صحن را ما از استان خوزستان می فرستیم ۶ میلیارد تومان هم سهم ماست علاوه بر نیروی کاری که به طور مرتب به آنجا اعزام می کنیم.

وی ادامه داد:دو پروژه دیگر داریم که در سوریه است و واقعا کار مشکلی بود وقتی مصلای حرم حضرت زینب را دیدم واقعا اوضاع خوبی نداشت خود حرم آسیب های فراوانی دیده بود ۷۰ خشت گنبد حرم حضرت زینب آسیب دیده بود یک خمپاره به گنبد اصابت کرده بود که منفجر نشد ولی طلاهای آنجا ریخته بودند که ما آن را تعمیر و بازسازی کردیم.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:هیچ استانی جز خوزستان در سوریه در حرم حضرت زینب حضور ندارد و کارفنی و معماری حزم حضرت زینب با خوزستانی هاست خدمت به حرم حضرت رقیه هم نصیب خوزستانی شده است.

https://hoorkhabar.ir/518703کپی شد!
152
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • محمد خدا خیرتان دهدکه در راه عمران وآبادانی حرم آل الله تلاش می کنید.
منتشر شده۱