پیام سرپرست دانشگاه شهید‌چمران به مناسبت روز وحدت حوزه‌ و‌ دانشگاه

سرپرست دانشگاه شهید‌چمران اهواز در آستانه ۲۷ آذرماه  روز وحدت حوزه‌ و‌ دانشگاه و سال‌روز شهادت استاد مفتح پیامی را صادر کرد.

متن پیام دکتر‌محمد رعایایی‌اردکانی به‌شرح زیر است.

“حوزه‌های علوم دینی به‌عنوان کهن‌ترین و با پیشینه‌ترین مراکز آموزشی در ایران، نقش بسزا و بی‌بدیلی در پرورش دینی دانش‌دوستان و گسترش علوم نقلی و عقلی در این سرزمین داشته‌اند.

وجود ده‌ها دانشمند ایرانی در شاخه­های مختلف علوم و نقش آنان در ساختن تمدن‌اسلامی در قرون نخستین، از برکات وجودی همین مدارس قدیمه بوده‌است. دانشگاه نیز که در سده‌ی اخیر، با ماموریت گسترش علوم تجربی و دانش­های مدرن و نو در کنار مدارس علوم دینی پایه­گذاری شد، توانسته‌است تا دوشادوش حوزه­های علمیه، نقش‌آفرینی مثبت و درخور توجهی در نوسازی و بهسازی جامعه ایرانی ایفا نماید.

وحدت میان حوزه و دانشگاه، البته به معنای چیرگی یکی بر دیگری یا دخالت یکی در امور دیگری یا حذف شدن یکی از آن‌دو نیست، بلکه به معنای همکاری علمی و آموزشی میان آن‌دو و بهره­گیری هر کدام از تجربیات دیگری است. بی‌گمان هماهنگی و هم‌دلی و تبادل تجربیات آموزشی و پژوهشی میان این دو نهاد، می­تواند به مثابه دو بال، جامعه ایرانی را در توسعه پر‌شتاب علم و فناوری و گسترش نظریات جدید در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، هم‌تراز با دیگر جوامع، در مدار توسعه همه جانبه قرار‌دهد.

دانشگاه شهید‌چمران اهواز، در سه دهه پیش و هم‌زمان با اعلام روز وحدت حوزه و دانشگاه از سوی امام راحل‌(ره)، پیش‌رو برگزاری مراسم وحدت حوزه و دانشگاه و سمینارهایی مرتبط با این موضوع بوده است. صدور قطعنامه و پیگیری اجرایی شدن پیشنهادات پیرامون تحقق این وحدت پر برکت، از افتخارات این دانشگاه، به‌شمار می‌آید

اینجانب ضمن بزرگداشت یاد شهید آیت‌الله دکتر مفتح به‌عنوان نماد و نشانۀ وحدت عملی حوزه و دانشگاه، فرارسیدن این مناسبت پر برکت را به جامعه دانشگاهی و حوزوی استان خوزستان شاد باش گفته و موفقیت همگان را از درگاه خداوند متعال در امر پر اهمیت تعلیم و تعلم آرزو می­کنم.”

https://hoorkhabar.ir/515220کپی شد!
87
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.