رویکردهای همایشی و سخنرانی درد فساداقتصادی را دوا نخواهد کرد/سران سه قوه باید به صورت جدی وارد گود شوند

دکتراسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در خصوص مرقومه رهبر انقلاب برای همایش مفاسد اقتصادی اظهار داشت: مشکلی که امروز شاهدش هستیم این است که اراده جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود ندارد سیستم های اداری ما ناقص هستند و بعضا عده ای از این خلل ها سواستفاده می کنند باید دنبال برطرف کردن این موانع باشیم.

وی ادامه داد:امروز مبارزه با  مفاسد اقتصادی بیشتر یک رویکرد فرمایشی  برای مدیریت کردن فضاست و الا خروجی خاصی برای بهترشدن وضعیت موجود وجود ندارد تاکید مقام معظم رهبری بر مبارزه با مفاسد اقتصادی نشان از این دارد که سران سه قوه باید به صورت جدی وارد گود شوند.

اسماعیل جلیلی تصریح کرد:منشا فساد یا به خاطر ابهام و شبهه در قوانین است یا به نحوه اجرا بر می گردد که افرادی که به کارها گمارده می شوند منشا فساد می شوند  گاهی اوقات هم به حوزه نظارتی و برخورد جدی به این شبکه ها و افراد فاسد بر می گردد که قوه قضائیه باید نقش آفرینی کند.

 وی افزود:اگر هر سه قوه در انجام وظایف خود به درستی عمل کنند می توانیم شاهد این باشیم که در حوزه فساد، اقدامات عملی و قابل توجهی صورت گیرد مگرنه صرف رویکردهای همایشی و سخنرانی دردی را دوا نخواهد کرد.

 نماینده مردم مسجد سلیمان تاکید کرد:فساد امری پیچیده در نظام اداری و اقتصادی ماست  فساد اقتصادی موضوع ساده ای نیست که به راحتی قابل رفع باشد مماشات و گذشت ها منجر به این می شود که افراد مفسد به یک شبکه تبدیل شوند و در نهایت توسعه این شبکه های فساد منجر به بی اعتمادی مردم به مسئولین خود می شود.

 وی ادامه داد:بیکاری جوانان ما و شنیدن اختلاس های بزرگ ،نگرانی جدی را در جامعه جوان ما ایجاد می کند رانت خواری فرصت طلبان از جایگاهی که در آن قرار می گیرند و از این جایگاه به نفع منافع شخصی و حزبی سواستفاده می کنند که ما بعضا شاهد آشکار شدن آنها هستیم.

 جلیلی گفت:فساد صرفا در حوزه اقتصادی نیست گاهی اوقات تصمیم گیری هایی که در جامعه ایجاد تنش می کند عامل فساد است یعنی کسی که از تریبونی استفاده می کند تا جامعه را دچار نگرانی و حاشیه کند این خود عامل فساد است چون هزینه هایی را به حوزه اجتماعی تحمیل می کند که تبعات ناگواری برای ما دارد فساد تعریف ثابت ولی چهره های متفاوتی دارد.

https://hoorkhabar.ir/513243کپی شد!
154
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.