استاندار خوزستان : به نظر می‌رسد فضا برای چاپ کتاب بازتر شده است

ظهر امروز (دوشنبه ۲۴ آذر ۹۳) استاندار خوزستان از نهمین نمایشگاه کتاب استان دیدن کرد. 

عبدالحسن مقتدایی در حاشیه این دیدار و در پاسخ به خبرنگاری ضمن تشکر از وزارت ارشاد و اداره کل ارشاد خوزستان به خاطر برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب گفت:​ طی بازدید تصمیم گرفتیم با توجه به درخواست غرفه‌داران یک ساعت به زمان نمایشگاه اضافه شود.

او ادامه داد: همچنین قرار است پیگیری کنیم تا سازمان‌ها و ارگان‌هایی که تمکن مالی دارند در غالب ارایه بن انگیزه خرید کتاب را برای کارکنان و زیرمجموعه‌های خودشان تقویت کنند چراکه هم خرید کتاب هزینه دارد و هم ناشران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مقتدایی تاکید کرد: ​ما حتما کمک خواهیم کرد تا در نمایشگاه علاوه بر رونق تردد طالبان علم کسب و کار ناشران نیز رونق بگیرد چراکه این دو مستلزم هم هستند.

او ادامه داد: ما نیز قرار شد به صورت شخصی و نه دولتی مبلغی را به عنوان بن اهدا کنیم تا کسانی که مشتاق هستند کتاب خریداری کنند. امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاهایی عاملی برای رشد و تقویت فرهنگی و علمی شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: ​طبق آماری که مسوول کتابخانه‌های عمومی هم‌اکنون به ما داد خوشبختانه فقط در یک مورد یعنی اعضای کتابخانه‌ها ما رتبه اول را داریم.

مقتدایی ضمن بازدید از سالن خلیج فارس که برای ناشران دانشگاهی در نظر گرفته شده اما غرفه‌های آن‌ها تعطیل هستند گفت: با توجه به این که موضوعیت این سالن فرهنگی است و فرهنگ در رفتار است و رفتار نیز احترام به دیگران است اگر این غرفه‌ها بسته نبودند خیلی بهتر بود.

مقتدایی گفت: با توجه به نوع کتاب‌هایی که دیده‌ام به نظر می‌رسد فضا برای چاپ کتاب بازتر شده است. همچنین تبلیغات شهری و رسانه‌ها باید بیشتر شود.

او همچنین درباره فضای اختصاص یافته به این نمایشگاه گفت: در این زمینه هر کمکی که بتوانیم انجام می‌دهیم چراکه به عقیده ما باید نمایشگاهی مدرن در شان استان خوزستان برپا شود. البته مقدمات آن انجام شده است و شاید خود نمایشگاه را به عنوان وثیقه برای بحث گرفتن وام به مجموعه بانک‌ها بقبولانیم.

https://hoorkhabar.ir/513236کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.