سفر ۱.۵ میلیون زائر اربعین از مرزهای خوزستان به عتبات

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: از سه روز پیش از اربعین تاکنون ۳۲۰ هزار نفر از دو مرز شملچه و چذابه به کشور بازگشته‌اند.

 

ناصر حویزاوی در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام اربعین امسال حدود ۱.۵ میلیون زائر ایرانی از مرزهای شلمچه و چذابه به کربلا مشرف شدند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بسیار خوبی که در مرز برای ارائه خدمات به زوار فراهم شد، پیش‌بینی می‌شود سال آینده جمعیت زواری که برای حضور در مراسم اربعین از این دو مرز راهی عتبات عالیات در عراق شوند، به حدود ۳ میلیون نفر افزایش یابد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود: روابط خوب بین دو کشور این شوق را ایجاد کرده و همه امور به خوبی سامان‌دهی می‌شود تا ملت شریف ایران در شرایط مناسبی به زیارت به کربلا مشرف شوند.

وی ادامه داد: امید است که در سال آینده زیرساخت‌ها در هر دو طرف مرز به طور مناسب‌تری فراهم شوند. زیرا اگر زیرساخت‌ها در آن سوی مرز آماده نباشد، قطعا زائران ما با مشکل مواجه خواهند شد کما این که امسال زائران در عراق با مشکل حمل و نقل مواجه شدند و اکنون در حال هماهنگی هستیم تا اتوبوس‌های ایرانی از عراق به سوی مرز ایران کار انتقال زوار را انجام دهند.

حویزاوی اظهار کرد: جا دارد از خدمات ارگان‌هایی مانند شهرداری اهواز، شهرداری منطقه ۴ تهران و دیگر دستگاه‌ها در جهت ارائه خدمات به زوار قدردانی کنیم. همچنین از خدمات کشور دوست و همسایه ما، عراق قدردارنی می‌کنیم چرا که شاهد بودیم آن چه که در توان داشت برای خدمت‌رسانی به زوار ایرانی به کار گرفت.

وی عنوان کرد: مردم عراق علی‌رغم درگیری‌ها و مقابله با داعش، خدمات بسیار خوبی به زوار ارائه کردند و این، در کنار ساماندهی خوب وضعیت زوار در مرز شلمچه و چذابه، موجب شد شرایط خوبی بر مرزها حاکم شود.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: البته تنها ارائه خدمات مناسب در مرزها دلیل بر ساماندهی خوب وضعیت نبوده است، این عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) بوده که این همه زوار را به کربلای معلی کشاند و تجمع عظیمی از ارادتمندان آن امام عزیز را در کربلا شکل داد.

سیدخلف موسوی، شهردار اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر اهواز. اقدامات خدماتی در مرز جذابه ویژه زائران اربعین حسینی توسط شهرداری اهواز انجام شد و حدود ۳۰۰ هزار زائر در مرز چذابه توسط شهرداری ساماندهی شدند.

وی با اشاره به رایگان بودن حمل و نقل زوار از بستان به سمت چذابه و برعکس گفت: چادرهای اسکان موقت در مرز چذابه به منظور ارائه خدمات رفاهی و اقامت چند ساعته در مرز دایر شده است و ارائه خدمات توسط شهرداری اهواز تا ورود کامل زائران از مرز چذابه به کشور همچنان ادامه دارد.

https://hoorkhabar.ir/513195کپی شد!
107
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.