آخرین اخبار ورزش خوزستان

رییس سابق هیات هاکی خوزستان درگذشت 2014-12-14_19-05-40

سالم خجسته، رییس سابق هیات هاکی استان و مربی بین‌المللی بسکتبال که سابقه مربیگری در باشگاه بسکتبال شاهین اهوار را داشت، جمعه شب درگذشت.

خجسته امروز (یکشنبه) در قبرستان شبیشه به خاک سپرده شد و هم اکنون مراسم ترحیم وی در مسجد رشیدیان فاز ۲ اهواز در حال برگزاری است.

مرحوم خجسته استاد دانشگاه آزاد اهواز نیز بود.

[divider]

تیم فوتسال بانوان حفاری قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر کشور شد2014-12-14_19-06-16

نیم‌فصل اول این مسابقات با برگزاری دیدارهای معوقه از هفته هشتم، روز پنج‌شنبه (بیستم آذرماه) برگزار شد که ملی‌حفاری میزبان تیم انصار ولایت تبریز بود که این دیدار به علت عدم حضور حریف، با حساب ۳ بر صفر به سود حفاری اعلام شد.

شاگردان فروزان سلیمانی که سال گذشته قهرمان ایران شده بودند، توانستند نیم‌فصل اول این مسابقات را هم با قهرمانی به پایان برسانند تا گام محکمی برای دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته خود برداشته باشند.

پالایش نفت آبادان دیگر نماینده استان در این رقابت‌ها نیز در دیدار معوقه مقابل میهمان خود کاسپین قزوین با حساب ۵ بر یک مغلوب شد و با قرار گرفتن در جایگاه هفتم به کار خود در نیم‌فصل اول پایان داد. نماینده آبادان سال گذشته نایب‌قهرمان لیگ برتر کشور شده بود.

[divider]

شناخت نفرات برتر تنیس‌‌روی‌میز امید خوزستان2014-12-14_19-06-49

عبدالامیر بخشنده، دبیر هیات تنیس‌روی‌میز استان اظهارکرد: این مسابقات ۲۰ و ۲۱ آذرماه به میزبانی دزفول برگزار شد.

وی با بیان این‌که ۵۲ تنیسور در این مسابقات به مصاف یکدیگر رفتند، گفت: تنیسورهای شهرستان‌های اهواز، دزفول، آبادان، شوش، رامهرمز و ایذه در این رقابت‌ها شرکت داشتند.

دبیر هیات تنیس‌روی‌میز خوزستان درباره نفرات برتر این رقابت‌ها، عنوان‌کرد: در پایان این مسابقات، مهدی نصیری از اهواز قهرمان شد، حسین دانشیار از دزفول در جایگاه دوم قرار گرفت و نیما سلیمانی از ایذه در مکان سوم ایستاد.

وی خاطرنشان‌کرد: مرحله سوم این رقابت‌ها نیز قرار است اسفندماه برگزار شود و نفرات برتر درنهایت به مسابقات آزاد و دسته برتر کشور که اسفندماه به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

بخشنده با مثبت ارزیابی کردن سطح مسابقات آزاد و دسته برتر استان، گفت: سطح مسابقات نسبت به قبل بهتر شده بود و پیشرفت خوبی در عملکرد تنسیورها به چشم می‌خورد. درکل تنیسورها از نظر اخلاقی و فنی بهتر شده بودند.

[divider]

کسب مدال برنز جودوکار جوان خوزستانی در آسیا2014-12-14_19-07-13

این جودوکار خوزستانی وزن ۵۵- کیلوگرم، بعد از استراحت در دور اول، از جودوکار قزاقستان در وقت طلایی شکست خورد تا در گروه بازنده‌ها قرار بگیرد.

وی در گروه بازنده‌ها با غلبه بر جودوکاران تاجیکستان و چین توانست مدال برنز را به دست بیاورد.

کیوان مهدی‌زاده، دیگر جودوکار خوزستان در این رقابت‌ها که در رده سنی نوجوانان شرکت کرده بود، در مکان پنجم قرار گرفت.

این دوره از مسابقات با حضور ۳۲۲ جودوکار در دو بخش دختران و پسران و در دو رده سنی نوجوانان و جوانان از روز پنج‌شنبه (۲۰ آذرماه) آغاز شد و امروز (یکشنبه) به پایان خواهد رسید.

[divider]

راه‌یابی نفت آبادان به مرحله پایانی لیگ یک اسکواش کشور2014-12-14_19-07-54

این مسابقات بیستم آذرماه به میزبانی تیم بازرگانی جلیلی تبریز برگزار شد.

نماینده استان در این مرحله با تیم‌های هیات فارس، دانشگاه روزبه زنجان و بازرگانی جلیلی تبریز به رقابت پرداخت که مقابل دانشگاه روزبه زنجان، با حساب ۳ بر صفر به برتری رسید و مقابل تیم‌های هیات فارس و بارزرگانی جلیلی تبریز با حساب ۲ بر یک مغلوب شد و نهایتا با ایستادن در جایگاه سوم گروه خود به مرحله پایانی لیگ راه پیدا کرد.

مرحله پایانی لیگ دسته یک اسکواش کشور، ۱۲ بهمن‌ماه برگزار و تیم قهرمان مشخص خواهد شد.

[divider]

قهرمانی نفت اهواز در مرحله سوم لیگ نجات غریق بانوان خوزستان2014-12-14_19-08-16

حر حاجیان، رییس هیات نجات غریق استان  اظهار کرد: این مرحله از مسابقات ۲۱ آذرماه به میزبانی شوشتر برگزار شد.

وی با بیان این‌که ۹ تیم در این رقابت‌ها حضور داشتند، درباره نتایج بخش تیمی این مسابقات، گفت: در پایان این مرحله نفت اهواز با ۲۳۴ امتیاز جایگاه اول را به خود اختصاص داد، ماهشهر با ۲۱۲ امتیاز در مکان دوم قرار گرفت و آبادان با ۱۹۵ امتیاز سوم شد.

رییس هیات نجات غریق خوزستان درباره نتایج بخش انفرادی ماده ۱۰۰ متر بامانع رده سنی زیر ۳۰ سال عنوان کرد: سعاد عساکره و سعاد سیاحی هر دو از نفت اهواز به ترتیب اول و دوم شدند و سنا بطانی از آبادان سوم شد.

وی ادامه داد: در همین ماده و در رده سنی بالای ۳۰ سال، بهناز سیاحی از تیم شهید بابک معتمد اهواز اول شد، نگاه باندو از آبادان در جایگاه دوم قرار گرفت و غزال خدادادی از نفت اهواز در مکان سوم ایستاد.

حاجیان بیان کرد: در ماده ۶۶ متر حمل آدمک رده سنی زیر ۳۰ سال، سعاد عساکره از نفت اهواز قهرمان شد، نیلوفر یوسفی به عنوان شرکت‌کننده آزاد در مکان دوم قرار گرفت و شیما حسینی از ماهشهر سوم شد.

وی افزود: در ماده ۵۰ متر حمل آدمک رده سنی بالای ۳۰ سال، غزال خدادادی از نفت اهواز عنوان نخست را به خود اختصاص داد، بهناز سیاحی از تیم شهید بابک معتمد اهواز دوم شد و مهسا دشتی از ماهشهر جایگاه سوم را ازآن خود کرد.

رییس هیات نجات غریق خوزستان گفت: در ماده ۱۰۰ متر حمل آدمک بافین رده سنی زیر ۳۰ سال، پرستو صمدی از تیم شهیدبابک معتمد اول شد، نیلوفر یوسفی به عنوان شرکت‌کننده آزاد در جایگاه دوم قرار گرفت و شیوا امراللهی از ماهشهر سوم شد.

وی بیان کرد: در ماده ۱۰۰ متر حمل آدمک بافین رده سنی بالای ۳۰ سال، صغری مبارکی از ماهشهر، طاهره حیادری از آبادان و معصومه ابوالحسنی از چمران به ترتیب اول تا سوم شدند.

حاجیان عنوان کرد: در ماده ۴ در ۳۳ متر امدادی حمل آدمک رده سنی زیر ۳۰ سال، تیم‌های ماهشهر، نفت اهواز و آبادان به ترتیب اول تا سوم شدند و در همین ماده و رده سنی بالای ۳۰ سال، تیم‌های نفت اهواز، ماهشهر و آبادان مکان‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی در پایان گفت: مرحله چهارم این رقابت‌ها ماه آینده به میزبانی اهواز برگزار خواهد شد.

[divider]

ناکامی نمایندگان خوزستان در پایان نیم‌فصل اول لیگ یک بسکتبال کشور2014-12-14_19-08-39

در این هفته از رقابت‌ها بیستم آذرماه، شهرداری دزفول مقابل میهمان خود کاله مازندران با حساب ۶۶ بر ۸۸ مغلوب شد. نماینده دزفول با قرار گرفتن در جایگاه هفتم به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان داد.

در همین هفته نفت امیدیه دیگر نماینده استان در این مسابقات برابر میزبان خود شهرداری تبریز با حساب ۶۰ بر ۸۹ تن به شکست داد. نفت امیدیه در نیم‌فصل اول جایگاه هشتم را به دست آورد.

در هفته دوازدهم این رقابت‌ها، ۲۸ آذرماه نفت امیدیه در داربی بسکتبال خوزستان پذیرای شهرداری دزفول است.

[divider]

پایان مسابقات انتخابی کونگ‌فو بانوان خوزستان2014-12-14_19-09-04

نوشین کیانی، نایب‌رییس هیات کونگ‌فو استان اظهارکرد: این مسابقات روز جمعه (۲۱ آذرماه) در اهواز برگزار شد.

وی خاطرنشان‌کرد: در این پیکارها رزمی‌کاران شهرستان‌های اهواز، خرمشهر، آبادان، مسجدسلیمان و امیدیه در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با یکدیگر رقابت کردند.

نایب‌رییس هیات کونگ‌فو خوزستان درباره نتایج تیمی این رقابت‌ها، گفت: در پایان این مسابقات آبادان به قهرمانی رسید، اهواز در مکان دوم قرار گرفت و خرمشهر سوم شد.

وی با بیان این‌که مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شد، عنوان‌کرد: باتوجه به این‌که این مسابقات پس از سه سال برگزار شد و بانوان استان پخش شده بودند ولی حضور همین تعداد تیم، جای امیدواری داشت و این مسابقات می‌تواند شروع خوبی برای فعالیت مجدد این رشته در بخش بانوان باشد.

[divider]

لیگ ووشو بانوان خوزستان برگزار شد2014-12-14_19-09-28

روز جمعه ۲۱ آذرماه رقابت‌های لیگ ووشو استان به میزبانی آکادمی ووشو اهواز برگزار شد که در بخش ساندا و رده سنی نوجوانان، در پایان هفته های اول و دوم تیم‌های ایذه، شوش و دزفول جایگاه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش تالو که در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان انجام شد، تیم مهرورزان جوان ماهشهر الف با ۶۸.۶۰ امتیاز در مکان اول قرار گرفت، تیم خرمشهر الف با ۶۳.۹۸ امتیاز دوم شد و دزفول با ۴۸.۷۵ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

[divider]

۳ خوزستانی در اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری جوانان2014-12-14_19-09-54

غلام‌علی لاله‌زار، دبیر هیات وزنه‌برداری استان اظهارکرد: سیدایوب موسوی در دسته ۸۵ کیلوگرم و رضا دهدار و علیرضا دهقان هر دو در دسته ۹۴ کیلوگرم از خوزستان به این اردو فراخوانده شده اند.

دبیر هیات وزنه‌برداری خوزستان عنوان کرد: اردوی تیم‌ملی جوانان از روز سه‌شنبه (۲۵ آذرماه) در تهران آغاز خواهد شد. تیم‌ملی خود را برای رقابت‌های پیش رو آماده می‌کند.

https://hoorkhabar.ir/511223کپی شد!
155
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.