سعادت نیا : شهردار ریسک بزرگی انجام داده است

˝قربانعلی سعادت نیا˝ گفت: نظر ما در شورا عدم دخالت در انتصابات شهرداری است لیکن اگر در شهرداری اقدامی بر خلاف مصوبات شورا مشاهده شود و یا حرکتی صورت گیرد که باعث روی زمین ماندن کار مردم گردد حتما تذکر می دهیم.

نظر ما در شورا عدم دخالت در انتصابات شهرداری است/ قطعا کمیسیون نظارت بر عملکرد معاونت خدمات شهری دقیق می شود

وظیفه شورا سیاست گذاری و نظارت  و نه دخالت در حوزه اجرا و کار شهردار عنوان و با اشاره به انتصاب شمخانی با مدرک دیپلم به عنوان معاون خدمات شهری اهواز تصریح کرد: شهردار در انتصاب و عزل مخیر است نیروها و تیم مدیریتی را که می خواهد انتخاب کند.

حجت الاسلام “قربانعلی سعادت نیا” ادامه داد: نظر ما در شورا عدم دخالت در انتصابات شهرداری است لیکن اگر در شهرداری اقدامی بر خلاف مصوبات شورا مشاهده شود و یا حرکتی صورت گیرد که باعث روی زمین ماندن کار مردم گردد حتما تذکر می دهیم.

وی با بیان اینکه شهر گره هایی دارد که باید با تدبیر و سعه صدر باز شود، دخالت در انتصابات شهرداری توسط شورا را چالشی برای شورا توصیف و افزود:بنای کار این است که شورا وارد این چالش ها نشود و مسیر شورا به سمت مطالبات مردمی و نیازهای شهر برود.

این عضو شورای دوره چهارم اهواز، با اذعان به اینکه قطعاً اگر ایشان از تجربه، مدرک تحصیلی بالاتر و سابقه بیشتر و بهتری بهره مند باشد بسیار ارزشمند است، ادامه داد: البته نباید روحیه جوان گرایی و انقلابی هم فراموش کنیم و باید به نیروهای خوبی که در بدنه شهرداری وجود دارد هم توجه کرد.

سعادت نیا خاطر نشان کرد: ما وظایف نظارتی خود را با کمیسیون ها در میان می گذاریم و طبق قانون شهردار، معاونین و سایر شهردارهای دیگر باید پاسخگوی شورا باشند و هستند.

وی شهرداری را دولتی محلی توصیف و گفت: در کمیسیون ها برنامه ها و عملکرد شهردار و معاونینش نظارت خواهد شد و قطعاً بر این معاونت خدمات شهری هم کمیسیون نظارت دقیق خواهد داشت.

رئیس شورای شهر اهواز، با تقدیر از همه منتقدین، دغدغه مندان شهر و کسانی که شورا را از احساسی بودن و چالشی بودن دور و به سمت عقلانیت و خرد جمعی هدایت می کنند سپاسگذاری کرد و افزود:ما هم خودمان را سرباز ولایت می دانیم و قطعاً کسی که می خواهد سرباز خوبی باشد باید وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد.

حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا اظهار کرد: تلاش ما این است که شورا بدون چالش و بدون وابستگی قومی و سیاسی و جناحی کار خود را در سطح شهر انجام و به فکر عمران و آبادی شهر و مشکلات مردم باشد و این مشکلات جز با وحدت، همدلی، درایت و سعه صدر مدیران قابل حل نیستند.

وی فضای موجود در بین مسئولین استان را فضای همدلی توصیف و گفت: تلاش می کنیم با فضای همدلی که بین مسئولین وجود دارد مشکلات را حل کنیم.

رئیس دوره چهارم شورای شهر اهواز، همچنین به اعتراض برخی اعضای شورا در جلسه انتخابات نمایندگان شورا در کمیسیون ها و سازمانها اشاره و افزود: همه اعضای شورا باید در جلساتی که برگزار می شود حضور داشته باشند.

سعادت نیا ادامه داد: سلایق دوستان متفاوت است و من تا آنجا که امکان دارد با احترام به این ذائقه ها کارم را پیش خواهم برد و تلاش خواهم کرد توجه به مطالبات مردمی و دوری از چالش ها را ترویج و از قوم گرایی و باند بازی دوری کنیم و احساسی عمل نکنیم و مطمئن هستم که همکاران من در شورا در این قضیه مرا یاری خواهند کرد.

هیچ طرح سوالی از شهردار اهواز توسط رامی علاسوند به شورا ارائه نشده است!!

حجت الاسلام سعادت نیا رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: از طرف آقای علاسوند هیچ سوالی وصول نشده است ولی باید گفت: شورا و شهردار در حال تعامل برای رفع مشکلات هستند.
وی افزود وظیفه شورای شهر نظارت بر کار شهرداراست.
سعادت نیا در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد انتصاب جدید معاونت خدمات شهری چیست گفت: قبول دارم که ایشان فردی کم تجربه و با تحصیلات پایین است، اما باید دوماه به وی فرصت داد و سپس عملکرد را نقد و ارزیابی نمود.
رییس شورای شهر اهواز در جواب خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا کلان شهر اهواز محل آزمون و خطاست گفت: این انتصاب ریسک بزرگی است که آقای سید خلف موسوی شهردار اهواز انجام داده و پس از دو ماه نتیجه این ریسک به خود ایشان بر میگردد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کنید این انتصاب توهین به کارشناسان با سابقه و تحصیلکرده شهرداری است افزود: این مطلب را کاملا قبول دارم اما یک حرکت جسورانه توسط شهردار اهواز انجام شده و نیاز است فرصت لازم به وی در محیطی آرام و دوستانه داده شود البته اعضای شورا نیز نظارت و تیز بینی خود را در تا مدت زمان دوماهه داشته باشند.
https://hoorkhabar.ir/507231کپی شد!
186
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.