مدیر کانون هواداران باشگاه فولاد: در روزهای تلخ و شیرین همراه تیم بودیم

مدیر کانون هواداران باشگاه فولادخوزستان با بیان این که روزهای تلخ و شیرین زیادی داشته ایم، گفت: در روزی که تیم باخته است، همیشه در کنار آن‌ها بوده ایم و تیم را تشویق کرده ایم و در روزهای شاد نیز حمایت‌های‌مان ادامه داشته است.

ساسان سیاح‌طاهری اظهار کرد: کانون ما کانونی سازمان یافته و هسته‌دار است و لیدرها، انتظامات و سایر گروه های ما روی سکوهای ورزشگاه ها به ما کمک می کنند. این کانون یک شبه ایجاد نشده و این کاری است که طی شش،‌ هفت سال گذشته صورت گرفته است.

 

وی بیان کرد: ما تلاش کرده ایم و همیشه نقاط ضعف را دیده ایم و سعی کرده ایم که آن‌ها را برطرف کنیم. موانع و مشکلاتی نیز بوده است که به وجود آمده است و ما نیز همیشه به صورت مستمر به دنبال مشکل‌یابی بوده ایم. به نظر من یکی از نقاط قوت کانون هواداران فولاد این است که نظارت مستمری داشته ایم و همیشه به دنبال پیدا کردن دلایل و مشکلات بوده ایم.

 

مدیر کانون هواداران باشگاه فولادخوزستان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین عوامل موفقیت کانون هواداران باشگاه فولاد، تربیت هواداران بوده است. ما لیدرهای مختلفی را به سکوهای ورزشگاه ها می فرستیم، در حالی که قبل از آن، آن‌ها را آموزش داده ایم و برای آن‌ها جلساتی را برگزار کرده‌ایم. در کل تمام این موارد دست به دست هم داد تا فرهنگ جدیدی بین هواداران فولاد خوزستان رشد پیدا کند.

 

وی عنوان کرد: هر چه از این فرهنگ گذشت، متوجه شدیم دیدگاه مثبت و بازی پیش روی تماشاگران ما است. ما حرکت های خودجوش بسیاری را هدایت کردیم و از سازمان ها و افرادی کمک گرفته ایم که از ما و باشگاه انتظار دریافت حتی یک ریال هم نداشته‌اند، بلکه صرفا برای شهر و آبروی استان‌شان کار کرده اند.

 

سیاح‌طاهری بیان کرد: یکی از مواردی که باعث موفقیت ما در این راه شده است، حمایت خوب و بی‌دریغ مدیرعامل از کانون هواداران بوده است. در حالی که در خیلی از تیم ها رابطه بین باشگاه و کانون چندان خوب نیست ولی ما طی پنج سال گذشته هیچ مشکلی با تیم نداشته ایم و همگام در کنار هم کار کرده ایم. ما در واقع مانند حلقه های یک زنجیر بوده ایم.

 

وی افزود: تیمی که هوادار نداشته باشد، هویت ندارد. از نتایج تیم فولاد خوزستان هم نمی توان غافل شد، چرا که این نتایج باعث شد تا تماشاگر جذب ورزشگاه شود و پس از پایان بازی هم خوشحال و سربلند ورزشگاه را ترک کنند. در کل ما فرهنگی را جا انداخته ایم که خوشحال هستم. چرا که ما پس از بازی با استقلال تهران که تیم شکست خورده بود، با هر چه در توان داشتیم، تیم و تک تک بازیکنان را تشویق کردیم. حتی پس از بازی هم ورزشگاه را تمیز کردیم.

 

مدیر کانون هواداران باشگاه فولادخوزستان در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث شد که امسال فولاد خوزستان هواداران بی‌حاشیه‌ای داشته باشد؟ گفت: ما دائما دنبال چاره‌جویی بودیم و زحمت کشیدیم و لیدرهای‌مان را به دوره های مختلف فرستادیم. ضمن اینکه آن‌ها را برای تماشای بازی‌های خوب و بد نیز اعزام کردیم، در واقع ما برای تک تک لیدرهای‌مان زحمت کشیدیم و هواداران‌مان را کنترل کردیم.

 

وی با بیان اینکه البته معایبی هم وجود داشت، افزود: ورزشگاه مانند پنجره ای است که وقتی آن را باز می کنیم تا هوای خنک وارد خانه شود، دو سه مگس نیز وارد خانه شده و ایجاد مزاحمت می‌کند و آنقدر روی اعصاب آدم تاثیر می گذارند تا از بین بروند. ورزشگاه ها نیز چنین شرایطی را دارند. درب های آن باز می شوند تا تماشاگران وارد ورزشگاه شوند. به هر حال هواداران ما جوان هستند و بیشتر آن‌ها ۱۶ یا ۱۷ ساله هستند و با توجه به اختلاف فرهنگ و قومیتی‌ای که وجود دارد، این موارد برای ما مشکل ساز می شود اما خدا را شکر کم کم برای این موضوع هم چاره جویی داشته ایم. من نظارت دقیق و مستمر را در خوب پیش رفتن برنامه‌های‌مان موثر می دانم.

 

سیاح‌طاهری در پاسخ به این سوال که چگونه هواداران‌تان را دلگرم به ادامه راه کردید؟ توضیح داد: امسال ما حرکت خوبی را انجام دادیم و آن هوادارانی که قدیمی هستند و آن‌ها را می‌شناسیم جدا کردیم و در هر بازی به  ۱۵ تا ۲۰ نفر از هواداران‌مان با آوردن آن‌ها قبل از بازی به زمین مسابقه، توسط بازیکنان هدایایی تقدیم کردیم و از آن‌ها به عنوان هوادار نمونه یاد کردیم. به هر حال این موضوع باعث دلگرمی هواداران‌مان می شد.

 

وی یادآور شد: ما دو سمینار عمومی نیز برای هواداران‌مان برگزار کردیم که از بیش از ۱۵۰۰ نفر خواستیم که در هر دوره از این سمینارها حضور پیدا کنند و با آوردن اساتید دانشگاه و سخنرانی برای آن‌ها، به آن‌ها آموزش دادیم که چگونه در ورزشگاه‌ها خود را کنترل کنند و تیم خود را دوست داشته باشند. ما یک سیستم اطلاع رسانی پیامکی هم داشتیم که از این طریق نیز با هواداران‌مان در ارتباط بودیم.

 

https://hoorkhabar.ir/5024کپی شد!
53
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.