مقتدایی: سرمایه‌گذاری‌های ملی در تعارض با محیط زیست است

استاندار خوزستان گفت: سرمایه‌گذاری‌های عظیم در استان موجب تعارضاتی شده و حتی با منافع ملی در تعارض قرار گرفته است.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه مشترک حفاظت کیفی رودخانه کارون و کارگروه کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌هایی که در خوزستان انجام شده، شامل طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ملی است ولی معضلاتی که بر جای می‌گذارند برای استان است و مسئولان استانی را درگیر می‌کند. به دنبال این سرمایه‌گذاری‌ها، دچار معضلات گسترده در استان خوزستان می‌شویم بنابراین انتظار می‌رود در مرکز، نگاه مسئولان صنعتی مانند نفت به خوزستان، نگاهی مثبت باشد.

وی ادامه داد:  برخی مسایل به مرکز برمی‌گردد. یک عده در مرکز تخلف می‌کنند ولی با مدیران استانی برخورد می‌شود، نمونه آن نفت است؛ به هر حال در خوزستان آن‌چه که در توان مدیران استانی این صنعت است، عمل می‌شود.

مقتدایی به اشاره به مشکلات زیست‌محیطی که صنایع برای خوزستان ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: اگر خوزستان و مدیریت استان بخواهد وارد برخی مسایل شود، علاوه بر مشکلات زیست محیطی که داریم، به چالش‌های مدیریتی هم دچار می‌شویم.

استاندار خوزستان گفت: بهبود محیط زیست باید به سود کلان کارخانه‌ها گره بخورد. سازمان‌هایی که درآمد خوبی دارند، همیشه همه امکانات را فراهم می‌کنند تا سود قابل ملاحظه‌ای عاید مجموعه‌شان شود؛ این در حالی است که هر سازمانی که طرح توسعه دارد، باید در کنار اجرای طرح توسعه خود به مسایل زیست محیطی طرح نیز توجه داشته باشد.

مقتدایی گفت: به نظر می‌رسد پس از ۳۵ سال سرمایه‌گذاری ملی در استان خوزستان که قابل تقدیر هم هست، ضروری است یک بازنگری بر هم‌زیستی این مجموعه‌ها با محیط زیست انجام شود.

وی افزود: در شرایطی که سرمایه‌گذاری‌ها به تعارض با محیط زیست و سلامت برخاسته‌اند، باید طرح جامعی تهیه شود؛ نباید هر صنعت تنها سنگ خود را به سینه بزند و کسی به فکر مردم نباشد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در این شرایط، ضروری است یک طرح مطالعاتی برای جلوگیری یا کاهش تعارضات سرمایه‌گذاری در استان خوزستان مصوب شود.

https://hoorkhabar.ir/500098کپی شد!
52
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.