مقتدایی: نمایشگاه صنعت نفت باید نوآور و خلاق باشد

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات نفت در استان گفت:​ این نمایشگاه باید دارای نوآوری و خلاقیت باشد و نباید در این‌گونه نمایشگاه‌ها اقلام و کالاهای تکراری عرضه کنیم.

 

عبدالحسن مقتدایی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ساخت تجهیزات نفت استان که امروز، ۱۵ آذرماه در تالار اجتماعات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، اظهارکرد:​ حمایت از تولیدات داخلی کلافی سردرگم است که سلایق افراد به این مساله گره خورده و برخی افراد به تولیدات داخلی و برخی تولیدات غیر داخلی تمایل دارند.

وی افزود:​ معمولا نمایشگاه​ها محل عرضه توانمندی یک سری از مجموعه‌ها است و در مقابل آن افرادی بازدیدکنندگان اعلام نیاز می​کند. به عبارتی در نمایشگاه​ها قابلیت​ها و توانمندی​ها عرضه می‌شود و از طرفی افراد می‌توانند برای رفع نیازهای خود به نمایشگاه مراجعه کنند و در واقع نمایشگاه​​ها بازار عرضه و تقاضا هستند.

مقتدایی ادامه‌داد: اخیرا برخی نمایشگاه‌ها با عنوان نمایشگاه فروش برگزار می‌شود، در حالی که این‌گونه نباید باشد و نمایشگاه باید محلی برای ارایه عرضه، اعلام نیاز و انتقاد قرارداد باشد.

وی عنوان‌کرد: در کشور ما متاسفانه دولت مدعی استقلال، خودکفایی، ایجاد اشتغال و توازن بازار بین عرضه و تقاضا است و این مساله باعث می‌شود کسی به دنبال خلاقیت و نوآوری خاصی نباشد.

استاندار خوزستان با تاکید بر حفظ رابطه استاد شاگردی، اظهارکرد: ​در مجموعه استانداری افرادی را که حدود سوابق کار ۵ تا ۱۲ سال دارند، در جلسات مختلف استان حضور می‌یابند تا کم‌کم با نظم و انضباط و جهت‌گیری‌ها آشنا شوند زیرا آموزش نیروی انسانی اهمیت بالایی دارد.

وی با تاکید بر خرید کالا از درون استان تاکیدکرد: این مساله باید با آنالیز و براساس اصول استانداردها دنبال شود.

همچنین محمدسعید انصاری، نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری سالیانه نمایشگاه صنعت نفت در اهواز مایه خرسندی است زیرا توانایی بالای خوزستان در ساخت تجهیزات نفتی را ارایه می‌دهد.

وی افزود: یکی از نکات مهم این نمایشگاه، محل برگزاری آن است که مرکز اکتشاف، تولید و عرضه نفت به عنوان سرمایه ملی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان‌کرد: نمایشگاه صنعت نفت با نمایشگاه‌های دیگر متفاوت است زیرا در محیطی عملیاتی برگزار می‌شود و با ارزش‌ترین تولیدات را ارایه می‌دهد.

انصاری اظهارکرد: امروز صنعت نفت ما به واسطه تجهیزات نفتی که توسط بخش‌خصوصی ساخته می‌شود، گام‌های بزرگی برمی‌دارد و امید است با صنعتی که در زمینه‌های اکتشاف و تولید فعالیت می‌کند، بر محاصره اقتصادی و تحریم‌ها غلبه کرده و مجددا وضعیت اقتصادی کشور را در تولید و عرضه نفت فعال کنیم.

https://hoorkhabar.ir/496487کپی شد!
78
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.