جنبش دانشجویی نباید خود را به مسائل بی‌قیمت و دل‌مشغولی‌های اصحاب باند بازی و قدرت طلبی گره‌بزند

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی اظهار کرد:نفوذ پاره‌ای عناصر آلوده و وابسته، دوری از آرمان‌های والای اسلامی و دلدادگی برخی افراد به جریان‌های وابسته سیاسی، جنبش دانشجویی را به وضعیّت فعلی کشانده است که البته باید حرکتی جدّی برای برون رفت از این وضع صورت گیرد.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ضمن اشاره به  جنبش دانشجویی و دغدغه های آن گفت: برای آشنایی و مرور ویژگی‌ها و وظایف جنبش دانشجویی مناسب است قدری به گذشته برگردیم و پرونده جنبش دانشجویی را بازخوانی نماییم،در دهه‌های گذشته، جنبش دانشجویی نقش درخشان و برجسته‌ای در شکل گیری و بالندگی انقلاب اسلامی داشته است.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان  افزود:نقش دانشجویان مسلمان در پاسخ مثبت به ندای امام خمینی(ره) در دوران سخت مبارزه و جهاد و بویژه حرکت‌های مؤثر این جنبش در تحولات سال‌های ۵۶ و ۵۷، فراموش ناشدنی و برجسته بوده است.

وی از فتح لانه جاسوسی توسط جنبش دانشجویی به عنوان انقلاب دوم یاد کرد و یادآورشد: این حرکت شجاعانه که با تأیید امام بزرگوار، امضا و گواهی شد؛ پایگاه فتنه و ستاد فرماندهی توطئه علیه انقلاب اسلامی را در هم کوبید و سر آغاز تحولات گسترده و شگرفی در عرصه داخلی و خارجی شد.

حجت الاسلام شفیعی خاطر نشان کرد:در سالهای دهه۶۰  نخبگان جنبش دانشجویی، اساس تأسیس چند نهاد انقلابی همچون جهاد دانشگاهی را برای تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی بنیان نهادند که این حرکت نیز پس از آن بود که ارکان کلیدی تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی نیز دانشجویان مسلمان و آرمان گرایی بودند که دل در گرو عشق به امام خمینی(ره) و نهضت اسلامی داشتند.

وی ادامه داد:در دوران هشت ساله دفاع سرافرازانه و مقدّس ملت ایران، شمار چشمگیری از دانشجویان به فرماندهان و سرداران رشید دفاع مقدّس تبدیل شدند که علم و عمل و اخلاق و جهاد را در هم آمیختند و بدین سان جنبش دانشجویی نه تنها در رزم شجاعانه بلکه در حمایت و پشتیبانی فرهنگی، لجستیکی، مهندسی، و هنری از دفاع مقدس نیز نقش آفرید.

حجت الاسلام شفیعی  خاطر نشان کرد:در دهه هفتاد اگرچه رگه‌هایی از تفکرات بیرون از گفتمان انقلاب اسلامی در لایه‌هایی از جنبش دانشجویی رخ نمود امّا رهنمودها و هشدارهای عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور مکرّر و راهبرانه ایشان در جمع دانشجویان و دیدارهای مکرّر و خستگی ناپذیر این عزیز با تشکلّهای دانشجویی، این شیطنت را نافرجام و ناکام کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی در سالیان گذشته دوستان و دوست‌نماها را به خوبی شناخته است اظهار کرد:جنبش دانشجویی وابستگان به بیگانه، موج سواران و نان به نرخ روز خورها را تشخیص داده و در آینده نیز بهتر خواهد شناخت ،بنابراین جنبش دانشجویی نباید خود را به مسائل جزئی و بی‌قیمت و یا به دل‌مشغولی‌های اصحاب باند بازی و قدرت طلبی گره‌بزند.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان علت تنزل جایگاه جنبش دانشجویی در برخی مقاطع زمانی را جریان‌های سیاسی و نگاه ابزاری به جنبش دانشجویی عنوان کرد و افزود: نفوذ پاره‌ای عناصر آلوده و وابسته، دوری از آرمان‌های والای اسلامی و دلدادگی برخی افراد به جریان‌های وابسته سیاسی، جنبش دانشجویی را به وضعیّت فعلی کشانده است که البته باید حرکتی جدّی برای برون رفت از این وضع صورت گیرد.

وی یادآور شد: باید توجه داشت، آرمان جنبش دانشجویی در آغاز حرکت این جنبش، نتیجه‌ای بود که در بیست و دوّم بهمن ۵۷ حاصل شد و آن پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام بزرگوار بود و پس از آن، آرمان این جنبش، صیانت از این دستاورد و تلاش برای تعالی آن بوده و انتظار نیز همچنان، تداوم این دغدغه است.

 رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان علت نگرانی و دل مشغولی ها را دوری این مجموعه بویژه برخی عناصر ضعیف و نفوذی در این حرکت است که نه تنها جنبش دانشجویی را از مسیر مستقیم و حرکت شفاف و سازنده باز می‌دارد ، بلکه تلاش می‌کند این حرکت را در مواجهه با انقلاب اسلامی و همسوی حرکتهای وابسته قرار دهد.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد:جنبش دانشجویی باید عدالت خواهی، استکبار ستیزی، دفاع از بیداری ملّتها و سردمداری اخلاق‌گرایی را شعار و خط مشی خود قرار دهد،جنبش دانشجویی همچون همیشه پرچمدار نوآوری و شکوفایی و مدافع فضیلت و آرمان‌ها بوده و خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/496443کپی شد!
124
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.