انعقاد قرارداد همکاری بین جهاددانشگاهی و شرکت ملی حفاری ایران

قرارداد همکاری بین جهاددانشگاهی و شرکت ملی حفاری ایران امروز، ۱۵ آذرماه در حاشیه نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت، با حضور رییس جهاددانشگاهی کشور و قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران منعقد شد.

موضوع این قرارداد که به امضای حمیدرضا طیبی و محمدرضا تاکایدی رسید، تدوین دانش فنی، تولید قطعات و تجهیزات صنعتی مورد نیاز شرکت ملی حفاری ایران و نظارت بر ساخت آن‌ها است.

پس از انعقاد این قرارداد محمدرضا تاکایدی، قائم‌مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: ​این شرکت تاکنون سعی کرده به سمت استفاده از تکنولوژی ساخت تجهیزات دانش‌بینان و دانش‌محور برود تا کیفیت تولید را بالا ببرد.

وی افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت می‌تواند ارتباط خوب و موفقی باشد و این قرارداد در راستای پیشرفت و حرکت به سمت ساخت تولیدات دانش‌محور و دانش‌بنیان است.

قائم‌مقام شرکت ملی حفاری ایران تصریح‌کرد:​ با استفاده از طرح‌های پژوهشی و دانش‌بنیان در جهت تجاری‌سازی آن‌ها قدم بر می​داریم و با هدایت این دانش‌ها به بازارهای جهانی زمینه خودکفایی کشور در این بخش‌ها فراهم می‌شود.

تاکایدی خاطرنشان‌کرد: ورود به بازارهای جهانی زمینه رقابت تولیدات داخلی ما را با تولیدات خارجی فراهم می‌کند و همچنین می‌توانیم از این طریق جایگاهی در بازارهای جهانی داشته باشیم.

وی یادآورشد: حضور مقامات کشوری صنعت نفت در مجامع خارجی با پشتوانه دانش فنی است که امروز توسط کارشناسان داخلی بومی‌سازی شده است.

همچنین قدرت‌الله شاکری‌نژاد، رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در حاشیه امضای این قرارداد، گفت:​ این قرارداد به منظور تدوین دانش فنی و تامین قطعات مورد نیاز صنعت حفاری منعقد شد.

وی عنوان‌کرد:​ بخشی از قطعات مورد نیاز صنعت حفاری از خارج تامین می‌شود اما طی دو سال اخیر بیش از ۳ هزار قطعه از این قطعات به وسیله مرکز خدمات مهندسی جهاددانشگاهی بومی‌سازی و وارد پروسه ساخت شده است.

شاکری‌نژاد افزود:​ این قطعات پس از بازرسی به منظور استفاده در اختیار شرکت ملی حفاری ایران قرار می‌گیرد. تاکنون بیش از ۸ هزار قطعه صنعتی از تجهیزات صنعت نفت توسط جهاددانشگاهی برای شرکت ملی حفاری ایران بومی‌سازی و تدوین دانش فنی شده است.

وی در پایان مبلغ این قرارداد را چهار میلیارد تومان اعلام کرد.

https://hoorkhabar.ir/496379کپی شد!
64
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.