برای برند شدن جامعه پزشکیمان در عراق تعصب داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای برند شدن جامعه پزشکیمان در عراق تعصب داریم و به دنبال اعتباربخشی جدید برای بیمارستانها هستیم.
اسماعیل ایدنی پیش از ظهر امروز در همایش ملی گردشگری سلامت اظهار کرد: صنعت گردشگردی یک صنعت پردرآمد است و امروزه صنعت گردشگری سلامت نیز یک حوزه تخصصی است.
وی افزود: در استان خوزستان با توجه به مسائلی که در یکی دو دهه اخیر در خاورمیانه رخ داد، فرصتهای گردشگری خوبی در حوزه گردشگری سلامت به وجود آمد.
ایدنی گفت: کشور ما از نظر کیفیت خدمات پزشکان جزو پنج کشور نخست جهان است و خوزستان در دو حوزه ظرفیت گردشگری دارد که نخست ظرفیتهای طبیعی و اقلیمی و باستانی آن، و دیگر توانمندی جامعه پزشکی و بهرهمندی از نیروهای تخصصی و فوق تخصصی در استان خوزستان است.
رئیس دانشگاه علومپزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در این استان تنها پیوند قلب و ریه انجام نمیشود که به زودی این ظرفیتها نیز ایجاد خواهد شد.
ایدنی ادامه داد: همچنین کیفیت خدمات هتلینگ نیز بسیار قابل توجه است و بسیاری از بیمارستانهای استان نوساز هستند.
وی ادامه داد: تنوع خدمات تخصصی و فوق تخصصی در استان با ۱۷ هزار عمل جراحی در ماه از ظرفیتهای جامعه پزشکی این استان است.
ایدنی ارتباط با کشورهای همجوار را محدود به بیمار نمیداند و اضافه کرد: دانش فنی خود را برای اراده خدمات سلامت چه در زمینه طراحی خدمات سلامت و چرا ساخت بیمارستان و دیگر ملزومات پزشکی میتوانیم ارائه دهیم.
رئیس دانشگاه علومپزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه یکی از خطراتی که گردشگری سلامت را در کشور ما تهدید میکند، بینظمی در شیوه ارائه خدمات درمانی است، افزود: در حوزه سلامت شاید این تهدیدات امنیتی در عراق یک فرصت باشد و به دلیل وجود هم مرزی استان خوزستان با عراق میتوان از این فرصت استفاده کرد.
وی تاکید کرد: باید برنامه داشته باشیم که به یک برند برای ارائه خدمات سلامت در کشور عراق تبدیل شویم و دولت نیز به عنوان سیاستگذار در این زمینه وارد عمل شود.
ایدنی با تاکید بر اینکه برای برند شدن تعصب داریم و به دنبال اعتباربخشی جدید برای بیمارستانها هستیم گفت: در زمینه بیماران خارجی نیاز است تصویری از سیمای بیمارانی که به کشور ما وارد میشوند داشته باشیم که مشخص شود در چه حوزههایی باید سرمایهگذاری کرد.