شهردار اهواز : در مسیر خدمت به شهروندان، کوتاه نمی آییم

سیدخلف موسوی شهردار اهواز که در جمع اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یافته بود طی سخنانی گفت: در آستانه روز ۱۶ آذر بزرگداشت مقام دانشجو و دانشگاه هستیم و همزمانی این مناسبت مهم با این بازدید را به فال نیک گرفته و آرزو می کنم هیچ گاه ارتباط ما با حوزه علم و دانش قطع نشود.

 شهردار اهواز با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش اضافه کرد: برای ساماندهی و هدفمند شدن اقدامات پژوهشی در شهرداری اهواز، شورای عالی پژوهش را که متشکل از معاونین پژوهشی دانشگاههای مرجع استان می باشد،  تشکیل داده ایم و در سال جاری قرارداد پژوهشی ۱۰ میلیارد ریالی با دانشگاه شهیدچمران اهواز منعقد کرده ایم که به لحاظ کمیت و کیفیت قرارداد در طول سال های گذشته بی نظیر بوده است.

مهندس موسوی تصریح کرد: به نظر من ثروت و ظرفیت خوزستان ، کشاورزی ، نفت، گاز و یا انرژی نیست، سرمایه اصلی و تمام نشدنی استان ما نیروی انسانی نخبه، ماهر و خلاق و اندیشمندی است که اگر به شکلی درست و منطقی بکارگرفته شود می تواند منشأ تحولات عظیمی در منطقه باشد.

شهردار اهواز ضمن انتقاد شدید از عوامل زمینه ساز مهاجرت نخبگان خوزستانی اظهار داشت: شهر اهواز پایتخت ایثار، شهادت و نبض تپنده اقتصاد کشور است و علت اینکه سرمایه های شهر ما به مناطق دیگر پمپاژ می شود ، عدم ارج گذاری و قدرشناسی از نیروی انسانی نخبه بومی است.

موسوی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی و ۸ سال دوران بازسازی، خوزستان از قافله رشد و توسعه بازماند و در سال بعد نیز که می بایست با افزایش حجم سرمایه گذاری های خصوصی و دولتی عقب ماندگی گذشته جبران شود متاسفانه کار خاصی صورت نگرفت و امروز شاهد وضعیتی غیرقابل قبول در استان و شهر اهواز هستیم.

مهندس موسوی اضافه کرد: نگاه دستگاه های اجرایی و نهادهای اقتصادی در شهر اهواز به شهرداری طلبکارانه است در حالی که باید نگاه مشارکت جویانه و هم افزا جایگزین این نگاه بی حاصل شود.

شهردار اهواز گفت: در راستای صیانت و دفاع از حقوق شهروندان اهوازی برای اولین بار عوارض ۲۰۱ حلقه چاه نفت که در محدوده شهر اهواز و با استفاده از امکانات شهر فعالیت می نمایند را محاسبه و به تصویب شورای محترم شهر رساندیم که با حمایت استاندار به نیابت از وزیر کشور به وزارت نفت ابلاغ شد.

موسوی تصریح کرد: وزارت نفت باید عوارض مربوط به فعالیت چاه های نفت و عبور کریدورهای انتقال از درون شهر اهواز را که حق شهروندان این شهر است، پرداخت نماید.

وی گفت: مبلغی که باید وزارت نفت بپردازد نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده است که به اندازه اعتبار مربوط به دو سال کار عمرانی در شهر اهواز است و البته ما از حقوق شهروندان به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.

موسوی با انتقاد از برخی کارشکنی های غیرسازنده اظهار داشت: اجازه بدهید روند عمران شهر متوقف نشود.

شهردار اهواز با بیان این مطلب که من در بدترین شرایط اقتصادی هدایت شهرداری اهواز را برعهده گرفتم، ادامه داد: بنای ما این بود که اجازه ندهیم بحران اقتصادی خللی به فعالیت ها و تعهدات عمرانی و اجتماعی شهرداری وارد آورد و با تدوین زنجیره ای از درآمدهای پایدار و عوارض معقول که بار اصلی آن بر عهده شرکت ها و فعالان اقتصادی بود توانستیم بحران اقتصادی بوجود آمده در کشور را با آرامش و کمترین تنش پشت سر گذاریم.

موسوی اظهار داشت: ادعا نداریم که معجزه می کنیم ، اجازه تبلیغات دروغین و بزرگنمایی هم نمی دهم اما می توانیم این تعهد را به مردم ابلاغ کنیم که سعی کردیم در محدوده منابع مالی که در اختیار داریم    پروژه های مهمی چون زیرگذرها، روگذرها، پل ها، فضای سبز و پارکها و بسیاری اقدامات دیگر را کلید زده و بر اساس برنامه زمان بندی به پیش ببریم.

شهردار اهواز با اشاره به نقش نخبگان دانشگاهی در توسعه نرم افزایی شهر، گفت: بنا داریم به نحو     شایسته ای از مقام علمی پروفسور کرم زاده چهره ماندگار علمی و فرهنگی کشور تقدیر کنیم و به زودی ساخت تندیس و نام گذاری  خیابان یا میدان مناسبی در این خصوص صورت می دهیم.

مهندس موسوی از واگذاری فرهنگسرای نجوم شهرداری به دانشکده ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد و در پایان ضمن ارائه دستورات لازم برای برطرف شدن بسیاری از مشکلات این دانشکده گفت: تدوین برنامه پنج ساله و افق شهر اهواز با همفکری دانشگاه  شهید چمران صورت خواهد گرفت و بنای ما بر کارهای منطبق با فضای علمی و مطالعاتی است ، کسانی هم که به دلیل قطع شدن برخی منافع اقدام به سیاه نمایی و جوسازی می نمایند بدانند که در مسیری که انتخاب کرده ایم و آن خدمت به شهروندان است ذره ای کوتاه نمی آییم و با حمایت شورا و شهروندان، اهواز را خواهیم ساخت و موانع توسعه این شهر را از میان بر می داریم.

https://hoorkhabar.ir/491047کپی شد!
100
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.