روش‌های جدید آموزشی با فراز و نشیب همراه است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: روش‌های جدید آموزشی با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه است که این چالش‌ها باید بررسی و موانع پیش‌رو با همفکری و مشورت برطرف شود.

محمد تقی‌زاده ظهر امروز در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش خوزستان که با حضور امانی مدیرکل کتب درسی و جمعی دیگر از مسئولان استانی در پژوهشکده معلمان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این نشست‌ها در راستای پرداختن به مسائل آموزشی، روش‌های تدریس نوین و اهداف تدریس است.

وی اضافه کرد: همواره شاهد هستیم وقتی پای روش‌های جدید آموزشی به میان می‌آید با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بوده و به آسیب‌های جدی برمی‌خوریم که این چالش‌ها باید بررسی و موانع پیش‌رو با همفکری و مشورت برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: از جمله آسیب‌های بزرگی که به بدنه آموزش و پرورش وارد می‌شود صرف نمره گرفتن دانش‌‌آموزان است بدون اینکه هدف از تعلیم و تعلم را فراگرفته باشند و بدون هیچ آشنایی از این زمینه‌ها در مسیر تحصیل وارد می‌شوند.

تقی‌زاده ادامه داد: در این زمینه معلمان و آموزش‌دهندگان باید به تناسب دروسی که آموزش می‌دهند به آگاه‌سازی دانش‌آموزان اقدام کنند و اهداف تدریس را خود نیز به خوبی درک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان خوزستان قریب به ۶۵۰ هزار بی‌سواد وجود دارد گفت: در این زمینه اداره کل آموزش و پرورش اقدامات مطلوبی در دستور کار قرار داده که در حال اجرا هستند.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه در یک دهه اخیر استان ما در زمینه سوادآموزی رتبه نخست کشور را کسب کرده است گفت: در حال حاضر تنها ۲ هزار نفر از ۶۵۰ هزار بی‌سواد موجود تحت پوشش این اداره هستند.

این مدیرکل همچنین اضافه کرد: بر اساس قوانین و دستورات نباید تا سال آینده بی‌سوادی در استان داشته باشیم، اما با این رقم اندک نمی‌شود انتظار داشت که تا سال آینده در استان بی‌سواد نداشته باشیم.

https://hoorkhabar.ir/485811کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.