ارسال برآورد خسارات بارندگی به سازمان بحران جهت تامین اعتبار

مدیرکل بحران استانداری خوزستان درباره برآورد خسارات مزارع کشاورزی بر اثر بارندگی‌های اخیر در استان گفت:‌ بر اثر این بارندگی‌های اخیر اراضی کشاورزی برخی شهرستان‌ها دچار خسارت شده‌اند و قرار است گزارشات میزان خسارات و برآورد ریالی آن‌ها از کل استان جمع‌آوری و سپس جهت تامین اعتبار به سازمان بحران و وزارت کشور ارسال شود.

هاشم بالدی  اظهارکرد:‌ البته هنوز گزارش دقیقی از کل استان در زمینه میزان خسارات و برآورد ریالی آن به دست ما نرسیده است.

وی افزود: اگر کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند قطعا این موضوع به نفع خودشان است. به عنوان مثال برخی کشاورزان ۱۰۰ هکتار محصول کشت می‌کنند اما فقط ۱۰ هکتار آن را بیمه می‌کنند و اداره بیمه فقط می‌تواند خسارات مربوط به اراضی بیمه شده را پرداخت کند.

بالدی درباره تعرفه‌های غرامت بیمه بابت خسارات محصولات کشاورزی خاطرنشان‌کرد:‌ ما در جلسات کارگروه خشکسالی و کشاورزی تعرفه‌های غرامت را بررسی و تلاش می‌کنیم این تعرفه‌ها براساس ضوابط قانونی پرداخت ‌شود و هیچ قصوری در این زمینه صورت نگیرد و این تعرفه‌ها پایین نباشد.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: انتظار داریم کشاورزان اراضی زیرکشت خود را بیمه کنند اما در کل به دنبال این مساله هستیم که اراضی خسارات دیده فاقد بیمه کشاورزان را نیز تحت حمایت قرار دهیم. به عنوان مثال در تگرگی که در یک ماه گذشته آمد با هماهنگی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته مقرر شد به کشاورزانی که محصولاتشان تحت پوشش بیمه نبوده، کمک شود و گزارش این خسارات جهت تامین اعتبار به تهران ارسال شده است اما معتقدیم که کشاورزان باید محصولات خود را بیمه کنند.

https://hoorkhabar.ir/483924کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.