بهبهان میزبان هشتمین همایش استانی تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان و انجمن هنرهای نمایشی هشتمین همایش استانی تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم را در بهبهان برگزار می‌کند.

خلق تجربه‌های نوین در عرصه هنر نمایش و فرهنگ عاشورا و تولید آثار فاخر نمایشی مبتنی بر آموزه‌های دینی ویژه ماه محرم و صفر و تقویت و ایجاد پیوند عمیق میان هنر نمایش و اندیشه دینی هدف این همایش اعلام شده است.

این جشنواره در دو بخش تئاتر صحنه‌ای با رویکرد عاشورای حسینی، موضوعات آیینی و دینی و بخش میدانی شامل تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش صحنه‌ای و میدانی تا ۱۵ آذر ۹۳ در قالب لوح فشرده به دبیرخانه این همایش واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ارسال کنند.

داشتن خلاقیت و نگرشی نو به مسایل دینی و مذهبی ویژه ماه محرم و صفر و فرهنگ غنی عاشورا برگرفته از متون معتبر دینی و اسلامی یکی از شرایط شرکت در جشنواره است. در بخش‌های میدانی، آیین‌های نمایشی و مجالس شبیه‌خوانی آثار مرتبط با موضوعاتی همچون رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسین (ع)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) پذیرفته خواهند شد. همچنین متون بومی مبتنی بر ساختار نمایشی و قابلیت‌های اجرایی مناسب در راستای فرهنگ عاشورا که منطبق با جوهره معنوی و روح قدسی این جریان فرهنگی باشد در اولویت هستند.

متقاضیان شرکت در هشتمین همایش باید فیلم ضبط شده اثر نمایشی خود را در سه نسخه بر روی لوح فشرده DVD به همراه یک نسخه متن نمایشنامه تایپ شده در محیط WORD به دبیرخانه همایش ارسال کنند. همچنین  ارایه پنچ عکس با کیفیت از اجرای اثر بر روی CD و  ارایه مجوز کتبی نویسنده به هنگام درخواست شرکت در همایش الزامی است.

به نمایش‌های پذیرفته شده در بخش‌های صحنه‌ای و میدانی مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۵ ریال به عنوان کمک هزینه تولید اثر پرداخت خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال فیلم آثـار  ۱۵  آذر ۹۳، اعلام نتایــج بازبینــی آثــار ۲۰  آذر ۹۳ و بــرگزاری همایــش استانــی ۲۸ آذر تا ۲ دی ۱۳۹۳ است.

https://hoorkhabar.ir/483884کپی شد!
95
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.