معاون استاندار خوزستان از عملکرد بانک‌های استان ابراز نارضایتی کرد

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با ابراز نارضایتی از عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات، گفت: بانک‌ها باید تمام طرح‌های بلاتکلیف و عقد قرارداد شده را به تفکیک طرح، جهت اعطای تسهیلات پیگیری و ارائه کنند.

امید حاجتی در کارگروه اقتصادی که امروز، ۲۸ آبان‌ماه ‌برگزار شد، عنوان‌کرد: ‌با توجه به این‌که برخی بانک‌ها از جمله بانک سینا در پرداخت تسهیلات هیچ‌گونه عملکردی نداشته، این بانک از لیست اعتبارات حذف و سهم اعتبارات آن برای پرداخت تسهیلات به بانک‌هایی که در این زمینه خوب عمل کرده‌اند داده می‌شود.

وی افزود: بانک‌هایی که تاکنون در خصوص پرداخت تسهیلات عمل نکردند یا آمار عملکرد آنان پایین است، باید پاسخگو باشند.

همچنین رضا قیصی‌پور، مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان در این جلسه اظهارکرد: ‌در ۷ ماهه امسال ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات مربوط به طرح‌های مختلف در بانک‌های استان مصوب شدند اما متاسفانه رقم جذب شده در شأن خوزستان نیست.

وی بیان‌کرد:‌ وضعیت پرداخت تسهیلات در بانک‌های استان مطلوب نیست و حتی قابل ارائه نمی‌باشد و متاسفانه رقم پرداخت تسهیلات در برخی بانک‌ها صفر است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح‌کرد:‌ با توجه به وضعیت فعلی پرداخت تسهیلات در استان، لازم است بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تحرکی داشته باشند.

از سوی دیگر کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این جلسه گفت:‌ یکی از موفقیت‌های نسبی بخش کشاورزی استفاده از تسهیلات است، به‌طوری که سال‌های ۹۰ و ۹۱، سال‌های طلایی استفاده از تسهیلات در توسعه بخش کشاورزی بود. به ویژه از اعتبارات صندوق توسعه ملی حجم عظیمی را جذب کردیم و نتایج آن نیز حاصل شد.

وی تصریح‌کرد: استفاده از این تسهیلات تراز منفی تولید برخی از محصولات کشاورزی را به تراز مثبت تبدیل کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: این در حالی است که در ‌سال‌گذشته طرح‌های مختلفی را برای دریافت تسهیلات به میزان ۵۰ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی کردیم اما تاکنون تسهیلاتی به آن‌ها پرداخت نشده است. امسال نیز تعداد دیگری طرح برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۶۲ میلیارد تومان دیگر به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.

چنگلوایی افزود: بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به کشاورزان خوب عمل می‌کند و بانک سپه و پست بانک نیز مقداری از تسهیلات را پرداخت کرده، در حالی که بانک‌های دیگر تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده‌اند.

وی بیان‌کرد: ‌بخش کشاورزی با توجه به تنوع و ویژگی‌های منحصر، نیاز به تسهیلات فراوانی دارد که باید بانک در این زمینه همراهی و همکاری بیشتر داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ‌از بانک‌ها خواست علت عدم اعطای تسهیلات به تا طرح‌هایی که به آن‌ها معرفی می‌شود را بیان کنند.

در ادامه این جلسه روانبخش، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در بخش صنعت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات داخلی بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات عملکرد مطلوبی نمی‌بینیم. ‌اگر قرار باشد صنعت استان به جایگاه خود برسد به تسهیلات فراوان به ویژه برای تقویت بخش خصوصی نیاز دارد.

وی افزود: زمان پرداخت تسهیلات در بخش صنعت خیلی مهم است اما متاسفانه اکنون شرایط طوری شده که علاوه بر بالابودن سود تسهیلات، روند پرداخت نیز طولانی است و این امر ضرر و زیان سنگینی به بخش صنعت وارد می‌کند.

روانبخش ادامه‌داد: در حال حاضر سود تسهیلات صندوق توسعه ملی ۱۹ درصد و ۲۱ و سود تسهیلات داخلی بیش از ۲۴ درصد است.

وی یادآورشد: نسبت پرداخت تسهیلات به بخش صنعت در خوزستان کمتر از کل استان‌های کشور است.

https://hoorkhabar.ir/460193کپی شد!
144
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.