تنها ۴۴ میلیارد تومان از سهم ۶۵ میلیاردی خوزستان جذب شده است

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: از ۶۵ میلیارد تومان سهم استان در صندوق توسعه ملی تنها ۴۴ میلیارد تومان توسط بانک‌های استان جذب شده است.

رضا قیسی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی با بیان اینکه سهم استان خوزستان از صندوق توسعه ملی ۶۵ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: بانک‌ها در جذب این تسهیلات عملکرد خوبی نداشته‌اند و تاکنون تنها بانک‌های کشاورزی و سپه روند خوبی داشته‌اند.

وی افزود: در کل ۴۴ میلیارد تومان از این صندوق جذب بانک‌های استان شده که ۱۹ میلیارد تومان در بخش صنعت و مابقی در بخش کشاورزی بوده است.

وی افزود: در استان خوزستان دو مرکز پرورش ماهی بزرگ آزادگان و احمدیان در خرمشهر فعالیت می‌کنند که مسائل و مشکلاتی دارند و باید بررسی شوند.

قیسی‌پور گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۲۰۷ تعاونی مرکز آزادگان و ۸۸ تعاونی در مرکز احمدیان قرار بود وام بگیرند که به دلیل مشکلاتی در زیرساخت‌ها هنوز این تسهیلات اعطا نشده است.

مدیرکل امور امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: اعطای تسهیلات به این مراکز باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در دولت دهم برای ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی تسهیلات نفتی در نظر گرفته شده بود که با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان باید از اعتبارات نفت برای بحث‌های پیشگیری و بیابان‌زدایی این اراضی پیگیری شود.

https://hoorkhabar.ir/460184کپی شد!
51
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.