پیام تبریک استاندار خوزستان به مناسبت هفته کتاب

استاندار خوزستان با انتشار پیامی بیست و دومین هفته کتاب را به مردم خوزستان تبریک گفت.   

       

عبدالحسین مقتدایی در پیام خود آورده است:

«مردم شریف و فهیم استان خوزستان

با سلام و تحیت فراوان

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن مرز و بوم است و کشور تاریخی ما ایران اسلامی نیز از قدیم الایام تاکنون با داشتن تمدنی چندهزارساله و مراکز متعدد علمی، فرهنگی و کتابخانه های معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاریخی سرآمد دول و ملل دیگر بوده و در عرصه فرهنگ و تمدن جهانی بسان خورشیدی تابناک همچنان می درخشد و با فرزندان نیک نهاد خویش هنرنمایی می کند.

ما با فرهنگی رشد کرده‌ایم که تمامی جلوه‌های افتخارآفرین‍َش، نمودها و نمادهای راستین قلم و کتاب و کتابخانه است. در کشوری زندگی می کنیم که رهبر فرزانه اش می فرمایند: “بنده خودم هم با اینکه گرفتاری کاریم زیاد است اما بحمدالله از کتاب منفک نشده ام و در حقیقت نمی توانم هم منفک بشوم. در خلال کارهای فراوان و سنگینی که بر دوش ما هست دائما با کتاب سر و کار دارم”.

نقش مؤثر و تعیین کننده متولیان، خادمان و همراهان و همدلان حوزه ی کتاب ،کتابخوانی و مطالعه در رشد شاخص های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و آموزشی  استان نقش بسیار پر رنگی است و این عزیزان مسئولیتی خطیر برعهده دارند.  قطعاً به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های متنوعی در استان برگزار می شود اما این برنامه‌ها باید به نحوی باشد که شرایط لازم برای اجرای هر چه بهتر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ارتقای سطح فرهنگ مطالعه وکتابخوانی را فراهم آورد.  اینک  به بهانه بزرگداشت بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اهتمام و همراهی همه کسانی که با فکر ، اندیشه، قلم و قدم خویش در راه اعتلای کتاب و کتابخوانی و کتابخانه ها گام برمی دارند را ارج نهاده و توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان  این عرصه را در خدمت به مردم فرهنگ دوست و کتابخوان استان خوزستان از درگاه خداوند متعال خواستارم.

عبدالحسین مقتدایی

استاندار خوزستان»

https://hoorkhabar.ir/457956کپی شد!
50
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.