مقتدایی: شرایط اعمال استراتژی توسعه‌ای در خوزستان فراهم است

استاندار خوزستان گفت:‌ بهترین استراتژی، استراتژی توسعه‌ای است و ما در استان باید به سمت و سوی این استراتژی برویم نه این‌که استراتژی‌های ما انفعالی و یا تدافعی باشد.

 

عبدالحسن مقتدایی در مراسمی که امروز، ۲۶ آبان‌ماه به مناسبت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهارکرد: ‌استعدادها و ظرفیت‌های مطلوبی در استان وجود دارد و شرایط برای اعمال یک استراتژی توسعه‌ای در استان فراهم است.

وی افزود: در استان یکسری اقداماتی در راستای توسعه و توجه به امر صادرات انجام شده و در حال انجام است که از جمله آن‌ها می‌توان تکمیل پایانه چذابه و افتتاح بندر تجاری شادگان اشاره کرد. خوشبختانه بندر تجاری شادگان افتتاح شد و قصد ما این بود که سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در این بندر فعال شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

مقتدایی در ادامه با تاکید با بر خرید از تولیدات داخل استان، گفت: ‌هدف این است که تمام خریدها را درون استانی کنیم و گزارش‌کارها نشان می‌دهد که روند خرید از داخل استان با همکاری صنایع، شرکت‌ها و دستگاه‌ها روند مطلوبی دارد.

استاندار خوزستان بیان‌کرد:‌ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز از دیگر طرح‌های تاثیرگذار در استان است که در حال حاضر مبلغ صورت وضعیت پروژه روزانه ۶ میلیارد تومان است.

وی عنوان‌کرد: ‌هرچه تصمیم‌گیری‌ها توام با تعقل و شجاعت باشد نتایج موفقیت‌آمیزی را شاهد خواهیم بود اما حرکت براساس احتیاط و تبصره‌های قانونی ما را در غل و زنجیر می‌اندازد.

مقتدایی ادامه‌داد: ‌استان خوزستان یک نعمت، گوهر و الماس است که خاک بر روی آن نشسته‌ایم و ما باید آن را غبار روبی کنیم.

در ادامه این مراسم نورالله حسن‌زاده، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: در ۷ ماهه امسال ۲ میلیون و ۸۱۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار از استان صادر شده که این میزان از نظر وزنی ۴۲ درصد و از نظر ارزشی ۸۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: استان خوزستان از نظر وزن کالاهای صادراتی در کشور رتبه دوم و از نظر ارزشی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

حسن‌زاده تصریح‌کرد: همچینن صادرات ما در سال جاری به عراق ۳ میلیارد و ۱۹۷ هزار تن به ارزش بیش از ۸۲۵ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی ۴۲ درصد و از نظر ارزشی ۵۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: با توجه به موقعیت و نزدیکی ما به کشور عراق این اعداد ناچیز است و نباید به این اعداد و افزایش نسبت به سال‌گذشته دلخوش کرد. امیدواریم با اصلاح ساختارها و وجود نگاه استراتژیک و برنامه‌ریزی شده، جایگاه خود را در صادرات پیدا کنیم جایگاه ما در صادرات جایگاه مناسبی نیست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه‌داد: توجه به صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان نشان‌دهنده اهمیت جایگاه ویژه صادرات است و باید به مسایلی همچون تولید داخلی، تولید صادرات‌گر و کیفیت توجه کنیم.

حسن‌زاده اظهارکرد: باید بتوانیم صادرکننده دانش فنی و تکولوژی نیز باشیم؛ در غیر این صورت کار خاصی نکرده‌ایم و باید برای صادرات برنامه‌ریزی داشته باشیم. صادرات و تجارت و بازرگانی یک علم است و نمی‌توان به صورت سنتی آن را دنبال کرد.

در این مراسم با حضور استانداری و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شرکت‌های فولاد خوزستان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت پتروشمی مارون، کارخانه سیمان خوزستان، شرکت سیمان بهبهان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان، مجتمع تولید کربورسیلیسیم و اکسیدآلومینیوم آبادان، شرکت نان‌آوران نگین پارس، شرکت صادراتی خرمای سایر، شرکت تعاونی مرزنشینان موج دریا شادگان، بازرگانی بین‌المللی موسی‌پور، بازرگانی سرادی‌پور، بازرگانی سالمی، بارزگانی خنفری و بارزگانی چلداوی به عنوان صادرکنندگان برتر استان تجلیل شد.

https://hoorkhabar.ir/456675کپی شد!
116
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.