آخرین اخبار ورزش خوزستان

ویسی: بختیاری‌زاده در دوران بازیکنی‌اش از نظر فنی و اخلاقی زبانزد بود2014-11-15_18-56-26

عبدالله ویسی  اظهارکرد: ‌بختیاری زاده یکی از بازیکنان بزرگ ایران و خوزستان است. او در هر تیمی که بود از نظر اخلاقی و فنی، حرفه ای و زبانزد بود و به همین دلیل بود که خیلی دوام آورد و تا این سن توانست بازی کند.

وی ادامه داد: من در تیم های شاهین اهواز و فولادخوزستان با سهراب هم‌بازی بودم و در تیم های صبای قم و استقلال خوزستان نیز مربی او بودم و او را از کوچکی می شناسم و واقعا بازیکن شایسته و لایقی بود. او توانست لژیونر هم شود و به ترکیه برود.

سرمربی تیم استقلال خوزستان گفت: ‌به هر حال بختیاری زاده در هر تیمی که کار کرد از نظر فنی و اخلاقی از او راضی بودند. سال گذشته هم او در استقلال خوزستان خیلی به ما کمک کرد و یکی از دلایلی که او را جذب کردیم این بود که تجربه، اخلاق و مدیریت او بتواند به ما کمک کند تا تیم مان در لیگ برتر بماند.

وی افزود: همین طور هم شد و او توانست خیلی به ما کمک کند و تا آن جا که توانست بازی کرد و از نظر فنی به ما کمک کرد و البته او از نظر غیر فنی و مدیریتی هم خیلی به ما کمک و تیم را جمع کرد که از این بابت خوشحال هستم.

ویسی درباره تصمیم بختیاری‌زاده برای کار در حیطه مربیگری و این که او تا چه اندازه در این زمینه می تواند به فوتبال ایران کمک کند، گفت:‏ وقتی سهراب در دوران بازی‌اش موفق بود و در هر تیمی هم که بود کاپیتان بود این موضوع می تواند به مربیگری او هم کمک کند. وقتی که او می تواند کاپیتانی لایق باشد، پس می تواند مربی خوبی هم باشد و مطمئن هستم در این زمینه هم می تواند موفق باشد.

[divider]

ماهشهر میزبان مسابقات قهرمانی کونگ‌فو جهان شد2014-11-15_18-57-30

فرامرز کیانی زاده  در این خصوص، اظهار کرد: از ابتدای سال جزو هدف گذاری‌هایمان بود که میزبان مسابقات کشوری و بین المللی باشیم و یکی ار رشته هایی که از ابتدای سال برای گرفتن میزبانی آن برنامه ریزی کرده بودیم، رقابت های کونگ فو بود.

وی بیان کرد: در همین راستا از رییس فدراسیون کونگ فو دعوت کردیم تا در ماهشهر جلسه ای مشترک با او داشته باشیم که در این جلسه که روز گذشته برگزار شد، من و علیشائی معاون ورزشی ام، فرماندار و رییس اداره ورزش و جوانان ماهشهر و رییس و دبیر هیات کونگ فو استان نیز حضور داشتیم. در این جلسه که سه تا چهار ساعت طول کشید در نهایت قرار بر این شد که این مسابقات از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه در هر دو بخش آقایان و بانوان در ماهشهر برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: به هر حال طی این جلسه تفکیک کار شد و در مورد هزینه ها صحبت هایی شد. جا دارد از آقای قمر، فرماندار ماهشهر که خیلی از مسوولیت ها را در این زمینه پذیرفت، تشکر کنم و ان شاالله با حمایت های او می توانیم به راحتی این مسابقات را برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطر نشان کرد: در کنار این رقابت ها نیز قرار است مجمع جهانی این رشته نیز با حضور تمام روسای فدراسیون های کشورها برگزار شود. علاوه بر آن کلاس ارتقا داوری کونگ فو در بالاترین سطح برگزار خواهد شد؛ در واقع ما میزبان سه رویداد هستیم.

وی بیان کرد: تا آغاز این مسابقات زمان داریم و قطعا باتوجه به زمانی که در اختیار داریم، راحت تر و بهتر می توانیم کارها را نسبت به رقابت های جهانی کشتی فرنگی انجام دهیم.

کیانی زاده خاطر نشان کرد: کونگ فو رشته ای ایرانی است که فدراسیون به دنبال این است که این رشته را در سطح دنیا به اسم ایران ثبت کند، یعنی ما علاوه بر برگزاری مسابقات جهانی کونگ فو در این جا، به فدراسیون نیز کمک می کنیم تا این رشته را به نام ایران ثبت جهانی کند.

وی با بیان این که تا پایان سال قصد میزبانی مسابقات بین المللی دیگری را هم داریم، گفت: علاوه بر کشتی و کونگ فو، تا پایان سال پیش بینی میزبانی دو مسابقه بین المللی دیگر را هم در خوزستان کرده ایم که زمانی که قطعی شد، اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: تلاش مان را می کنیم و وقت می گذاریم تا بتوانیم از هر دو میزبانی مسابقات کشتی فرنگی و کونگ فو سربلند خارج شویم.

[divider]

پایان هفته اول لیگ وزنه‌برداری نوجوانان خوزستان 2014-11-09_18-02-39

غلام‌علی لاله‌زار، دبیر هیات وزنه‌برداری استان اظهارکرد: این پیکارها روز گذشته (جمعه) با حضور هفت تیم و ۵۶ ورزشکار، به میزبانی نفت اهواز در سالن نامجو اهواز برگزار شد.

وی درباره تیم‌های شرکت‌کننده، گفت: تیم‌های نفت‌وگاز مسجدسلیمان، ایذه، دزفول، رامهرمز، نفت اهواز، اداره ورزش و جوانان لالی و آموزش و پرورش در این مسابقات به مصاف یکدیگر رفتند.

دبیر هیات وزنه‌برداری خوزستان بیان‌کرد: در پایان این هفته، نفت اهواز با ۲۰۴ امتیاز قهرمان شد، نفت و گاز مسجدسلیمان با ۱۹۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و اداره ورزش و جوانان ایذه با ۱۷۴ امتیاز مکان سوم را به خود اختصاص داد.

وی با بیان این‌که مسابقات در سطح خوبی برگزار شد، عنوان‌کرد: هدف ما از برگزاری این رقابت‌ها این است که نفرات برتر را انتخاب کنیم تا بتوانیم تیم استان را در این رده سنی برای شرکت در مسابقات کشوری سال آینده آماده کنیم.

لاله‌زار با اشاره به این‌که قرار است لیگ استان طی چهار هفته برگزار شود، خاطرنشان‌کرد: هفته دوم این مسابقات قرار است به میزبانی مسجدسلیمان برگزار شود و البته هنوز زمان آن مشخص نشده است.

وی در پایان گفت: هفته نخست لیگ وزنه‌برداری جوانان استان نیز قرار است ۲۰ و ۲۱ آذرماه در امیدیه برگزار شود.

[divider]

شناخت نفرات برتر تنیس‌روی‌میز نونهالان خوزستان 2014-11-15_18-59-33

عبدالامیر بخشنده، دبیر هیات تنیس روی میز استان اظهار کرد: این مسابقات ۲۲ و ۲۳ آبان ماه با حضور ۵۵ تنیسور به میزبانی آبادان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این مسابقات تنیسورهای شهرستان‌های ایذه، خرمشهر، اهواز، دزفول، رامهرمز، آبادان، امیدیه و ماهشهر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دبیر هیات تنیس روی میز خوزستان گفت: در پایان این رقابت ها، علیرضا بابادی وند از اهواز در جایگاه نخست قرار گرفت، حسام فاطمی‌زاده از خرمشهر در مکان دوم ایستاد و مبین قراچه از اهواز سوم شد.

وی خاطرنشان‌کرد: این مسابقات در سطح خیلی خوبی برگزار شد و تنیسورهای نونهال استان به پیشرفت خوبی رسیده اند و طی امسال و سال آینده می توانند در سطح کشور مطرح شوند.

دبیر هیات تنیس روی میز خوزستان گفت: نفرات برتر این رقابت ها به مسابقات آزاد و دسته برتر نونهالان کشور که قرار است به میزبانی اصفهان برگزار شود، اعزام شوند. زمان دقیق این مسابقات هنوز اعلام نشده است.

[divider]

نتایج مسابقات قهرمانی نان‌چوان ووشو خوزستان2014-11-15_19-00-55

این دوره از رقابت‌ها جمعه (۲۳ آبان‌ماه) با حضور ۱۴۰ ورزشکار در دو بخش تالو و ساندا در شهرستان بندرامام برگزار شد.

در پایان این دوره از مسابقات تیم بندرامام قهرمان شد، ماهشهر به نایب‌قهرمانی رسید و تیم اندیمشک در رده سوم قرار گرفت.

در این رقابت‌ها شرکت‌کنندگانی از اهواز، اندیمشک، ماهشهر، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار و بندرامام با یکدیگر به رقابت پرداختند.

[divider]

سه خوزستانی در بین برترین‌های جایزه بزرگ جودو کشور2014-11-15_19-01-48

رقابت های جایزه بزرگ جودو کشور روز پنجشنبه (۲۲ آبان ماه) در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد که سه خوزستانی توانستند در بین نفرات برتر مسابقات قرار بگیرند.

این مسابقات در هفت وزن برگزار شد که در وزن ۷۳- کیلوگرم محمد نیک‌آبادی مقام دوم و رضا ولی‌پور جایگاه سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین در وزن ۸۱- کیلوگرم طیب طالبی از خوزستان مقام سوم را کسب کرد.

در پایان این پیکارها به نفرات اول ۲۰ میلیون ریال، نفرات دوم ۱۰ میلیون ریال و نفرات سوم به صورت مشترک ۵ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق گرفت.

[divider]

پویا ایدنی استاد بزرگ شطرنج شد2014-11-15_19-02-33

به نقل از فدراسیون شطرنج، در جلسه هیات رییسه فدراسیون بین‌المللی شطرنج (فیده)که در سوچی روسیه برگزار شد، در مهمترین اتفاق این جلسه برای پویا ایدنی استاد بین المللی شطرنج ایران درجه استاد بزرگی تصویب شد.

https://hoorkhabar.ir/452691کپی شد!
140
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.