روابط ناسالم همواره دادگستری را تهدید می کند/ باید بدون اغماض با دلالان برخورد شود

معاون قضایی دادگستری کل خوزستان گفت: برخورد قاطع و بدون اغماض با دلالان و کار‌ چاق ‌کن ها به نوعی صیانت از عملکرد مجموعه دادگستری است.

عبدالعباس زبیدی نیا در دومین جلسه کارگروه سلامت اداری دستگاه قضایی خوزستان اظهار کرد: روابط ناسالم و جریان دلالی و کار‌ چاق‌ کنی، یکی از آسیبهایی است که همواره مجموعه دادگستری را مورد تهدید قرار می دهد و فعالیت این افراد، باعث خدشه وارد شدن به اعتماد مردم نسبت به مجموعه دادگستری می شود و باید با برخورد قاطع و بدون اغماض با این افراد، به نوعی از عملکرد مجموعه دادگستری صیانت نمود .

وی با اشاره به اهداف دستگاه قضایی در ارتقای نظام سلامت اداری و نیز راهکارهای تحقّق این اهداف، افزود: رعایت قوانین و مقررات، نظارت دقیق و مستمر بر امور و استفاده از نیروی انسانی متعهد، متخصص و مسئولیت پذیر، از عوامل مهم و مؤثر در اصلاح شاخص های سلامت اداری محسوب می شود.

زبیدی نیا آموزش را اساس و زیربنای یک نظام هدفمند و سالم اداری دانست و خاطر نشان کرد: آموزش کارکنان در راستای قانون پذیری و رعایت قانون و همچنین آشنایی و عمل به آئین نامه ها، نقش مهمی در رسیدن به یک نظام سالم اداری دارد و اگر با برنامه ریزی صحیح، تمامی تدابیر در جهت ارتقای سلامت اداری اتخاذ گردد، باعث رضایتمندی بیشتر ارباب رجوع از دستگاه قضایی استان می شود.

دبیر کارگروه سلامت اداری دستگاه قضایی خوزستان بر اطلاع رسانی جهت مبارزه با فساد اداری تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی، شفاف سازی و پاسخگویی، از راهبردهای اصلی دادگستری استان در جهت ارتقای سلامت اداری است و رسانه ها در این میان نقش بسزایی دارند.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این نشست، سید روح ا… طباطبایی، قائم مقام دادگستری خوزستان نیز گفت: تعیین شاخص های تاثیرگذار در سلامت نظام اداری، بررسی و شناخت گلوگاه های آسیب پذیر احتمالی و ارائه راهکارهای موثر در جهت کاهش آسیب های اداری و ارتقای سلامت اداری از اهم وظایف این کارگروه است.

وی افزود: یکی از مهمترین راه های مبارزه با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری، راه اندازی و توسعه فناوری الکترونیک است که می تواند در کاهش مراجعات مردم به محاکم تاثیرگذار باشد.

طباطبایی بر اهمیت رسیدگی به تخلفات کارکنان تاکید کرد و گفت: قضاوت و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و مدیران بسیار مه

https://hoorkhabar.ir/449705کپی شد!
96
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.