استاندار: نمایشگاه مجازی تولیدات خوزستان ایجاد می‌شود

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم اجرای بخش‌نامه حمایت و خرید از تولیدات استان، گفت: یکی از اهداف ما این است که نمایشگاهی مجازی برای تولیدات داخل استان ایجاد کنیم و لازم است در زمینه خدمات، مشاوره‌ و پیمانکاری و مهندسی نیز سایت مجازی مستقلی راه‌اندازی شود و این نمایشگاه‌ها باید به‌صورت مستمر فعال باشند.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه تولید و خرید کالا و خدمات استان که امروز، ۲۱ آبان‌ماه در محل استاندار برگزار شد، اظهارکرد: ایجاد امنیت درون استان، اولویت استاندار و فرمانداران است اما این امنیت باید هم برای شهروندان و هم برای سرمایه‌گذاران باشد.

وی با بیان این‌که برای پیگیری امور مربوط به خرید محصولات تولیدی استان کارگروهی تشکیل شده است، افزود: برای بعضی از دستگاه‌ها موضوع خرید از تولیدات استان جا افتاده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده‌اند اما هنوز با هدف نهایی فاصله زیادی داریم. محقق شدن طرح خرید از تولیدات داخل استان تاثیر به‌سزایی در کاهش نرخ بیکاری استان خواهد داشت.

مقتدایی تصریح‌کرد: فرمانداران متولی حسن اجرای کار در شهرستان‌ها هستند. توجه به این بخش‌نامه قطعا دفاع از حقوق شهروندان است و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را به‌دنبال دارد؛ البته شرایط کار در هر شهرستان متفاوت است و ما نمی‌توانیم در زمینه اجرای این بخش‌نامه نسخه واحدی برای شهرستان‌های استان بپیچیم و هر شهرستان باید متناسب با شرایط و موفقیت خود کار را دنبال کند.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: باید این ضرورت ایجاد شود که کالاهای تولید داخل استان با کیفیت باشند و بحث کیفیت‌سازی و جذابیت کالاها مقوله‌ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد. انتظار داریم فرمانداران از هر ابزاری برای اجرای هر چه بهتر طرح خرید از محصولات داخل استان استفاده کنند.

وی گفت: موفقیت کامل در این مساله مستلزم همکاری همه بخش‌ها است و هر کس باید نسبت به خرید تولیدات داخل استان حساس باشد و به عبارتی مرغ همسایه برای ما غاز نباشد.

همچنین احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان در این جلسه عنوان‌کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تحولی جدی در استان ایجاد کرده و انتظار داریم فرمانداران، مسوولان و خبرنگاران از سایت‌های این طرح بازدید کنند. این طرح بزرگترین طرح کشاورزی کشور است که ۶.۵ برابر طرح نیشکر است در حالی که این طرح در گذشته جایگاه اول را داشته است.

وی افزود: خرید از تولیدات استانی نباید دلیلی برای کاهش کیفیت و افزایش هزینه‌ها باشد.

در ادامه این جلسه مسعود صدری، رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهارکرد: براساس گزارش دریافتی کل میزان خرید ۱۵۰ دستگاه اجرایی، شهرداری و شرکت‌های استان در هفت‌ماهه به میزان ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۳۰۵ میلیارد تومان آن، معادل ۷۲ درصد از تولیدات داخل استان خریداری شده و ۴۸۸ میلیارد تومان معادل ۲۶ درصد مربوط به خرید از خارج از استان بوده که این امر به دلیل نبود و عدم تولید کالای مورد نظر در داخل استان بوده است.

وی گفت: از ۱۵۰ دستگاه مذکور تعداد ۲۵ شرکت دولتی از حوزه مجموعه نفت و نیرو و چهار شرکت زیرمجموعه پتروشیمی هستند که ۷۰ درصد حجم معاملات مربوط به این ۲۹ شرکت می‌شود. البته تعداد ۶۰ شرکت و کارخانه تاکنون آمار خریدهای خود را به سازمان ارائه نداده‌اند که انتظار داریم فرمانداران شهرستان‌ها در این زمینه همکاری و پیگیری لازم را انجام دهند.

https://hoorkhabar.ir/448726کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.