آخرین اخبار ورزش خوزستان

احتمال تغییر میزبانی کشتی باشگاه‌های جهان از اهواز به آبادان 2014-11-11_15-30-20

حسین مرعشیان اظهارکرد: از سه ماه پیش یا شاید هم بیشتر، پیگیر این بودیم که بتوانیم این رقابت‌ها را در خوزستان میزبانی کنیم. به هر حال گرفتن این میزبانی کار بزرگی بود و کاری نبود که مرعشیان به تنهایی بتواند از پس آن برآید و لازم بود که مسوولان عالی رتبه استان نیز وارد کار شوند، چرا که کاری هزینه‌بر است.

وی بیان‌کرد: به هر حال با پیگیری‌هایی که انجام شد، آقای خادم را به اهواز آوردیم تا در خصوص میزبانی در این‌جا جلسه‌ای با استاندار خوزستان داشته باشد که این جلسه روز گذشته برگزار شد و آقای کیانی زاده (مدیرکل ورزش و جوانان استان) نیز پیگیر کارهای برگزاری این جلسه بود. در نهایت هم پس از تشکیل این جلسه، قرار شد که میزبانی این رقابت‌ها به استان خوزستان تعلق بگیرد.

رییس هیات کشتی خوزستان خاطرنشان‌کرد: در جلسه روز گذشته تصمیم بر این شد که اهواز میزبان این مسابقات باشد ولی احتمال این‌که میزبانی در آبادان باشد نیز وجود دارد که این موضوع این هفته مشخص می‌شود. فدراسیون میزبانی اهواز را تایید کرده است ولی به دلیل این‌که بحث هزینه‌ها مطرح است، احتمال این‌که آبادان میزبان باشد، وجود دارد. در هر صورت این‌که میزبان این رقابت‌ها اهواز یا آبادان باشد را این هفته به فدراسیون اعلام می‌کنیم.

وی افزود: طی جلسه‌ای که عصر روز گذشته با آقای خبیر، معاون سیاسی – اجتماعی استاندار خوزستان داشتیم، قرار شد که او با آقای زمانی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند صحبتی داشته باشد و اگر تفاهم نهایی اتفاق بیفتد، احتمال این‌که میزبانی مسابقات از اهواز به آبادان انتقال داده شود، وجود دارد. من هم صحبت‌های ضمنی‌ای در خصوص احتمال تغییر مکان میزبانی مسابقات از اهواز به آبادان، با فدراسیون داشته ام و آن‌ها نیز در این زمینه مشکلی نداشتند و گفتند فقط هر چه سریع تر این موضوع را به ما اعلام کنید.

مرعشیان گفت: به هر حال این یک رویداد مهم است و همه باید دست به دست هم دهند تا خوزستان بتواند سربلند از آن خارج شود. تا آغاز این مسابقات ۱۹ روز باقی مانده و فرصت ما محدود است و باید کمیته‌ها تشکیل شوند و بحث نیروی انتظامی، امنیت، اسکان و برگزاری مسابقات نیز مشخص شود. البته ما تقریبا این کمیته‌ها را مشخص کرده‌ایم و باید ابلاغ‌ها صادر شود تا کار قوی پیش رود.

وی در ادامه درباره اعلام آمادگی کشورها برای شرکت در این رقابت‌ها، عنوان‌کرد: طی صحبتی که با آقای خادم داشتم، ۱۰ تا ۱۲ کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند. حضور آمریکا و روسیه نیز به ترتیب در کشتی آزاد و فرنگی قطعی شده است.

رییس هیات کشتی خوزستان افزود:‌ از ایران نیز سه تیم در این مسابقات حضور پیدا می ‌کند و باتوجه به میزبان بودن خوزستان، با فدراسیون صحبت کردیم که یک تیم بومی از استان در این مسابقات شرکت کند که این تیم به اسپانسرمان تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه بیان‌کرد: به هر حال وقتی میزبان هستیم و باتوجه به این‌که مسابقات به صورت مستقیم پخش می‌شود، این موضوع در نشان دادن خوزستان نیز تاثیرگذار است. خوزستان نیز استانی است که علاقه‌مندان آن به رشته کشتی به ویژه فرنگی، بسیار است و باتوجه به افتخاراتی که قهرمانان ما به دست آورده‌اند، انتظارات از جامعه کشتی بالا رفته است و می طلبد که کار بزرگی در خوزستان انجام شود.

مرعشیان خاطرنشان‌کرد: در هر صورت برگزاری این مسابقات در خوزستان باعث می شود که خوزستان که البته شناخته شده است، از طریق ورزش و رشته کشتی نیز بیشتر شناسانده شود و وقتی کشتی‌گیران کشورهایی ازجمله روسیه، اوکراین و بلاروس به این‌جا بیایند و رقابت کنند و مردم ما از نزدیک این کشتی‌گیران را ببینند در تشویق و جذب جوانان به رشته کشتی تاثیرگذار است و شک نکنید که پس از این مسابقات، موجی از علاقه‌مندان به سمت این رشته می‌آیند. جا دارد در این جا از استاندار که باعث شد این مهم در خوزستان اتفاق بیفتد، تشکر ‌کنم.

[divider]

جایگاه سوم تیم دوچرخه‌سواری بانوان خوزستان در لیگ برتر جوانان کشور2014-11-02_22-09-34

خضیر حیاتی، دبیر هیات دوچرخه‌سواری استان اظهارکرد: این مسابقات از ۱۸ آبان‌ماه به مدت سه روز در پیست دوچرخه‌سواری تهران برگزار شد و تیم خوزستان متشکل از راحیل لرکی و فروزان عبداللهی در آن شرکت کرد.

وی با بیان این‌که خوزستان توانست در پایان دو مرحله لیگ برتر کشور، جایگاه سوم این مسابقات را به خود اختصاص دهد، گفت: فروزان عبداللهی در ماده‌های ۲۰۰۰ متر و دور حذفی نشان طلا، در ماده‌های ۵۰۰ متر، تایم‌تریل انفرادی و استقامت به مدال نقره و در ماده دور امتیازی جایگاه سوم را به دست آورد. تیم اسپرینت خوزستان نیز که متشکل از لرکی و عبداللهی بود، به نایب‌قهرمانی رسید.

دبیر هیات دوچرخه‌سواری خوزستان با ابراز رضایت از عملکرد رکاب‌زنان خوزستانی در این رقابت‌ها، خاطرنشان‌کرد: باتوجه به این‌که آب و هوای تهران سرد بود و این موضوع روی شرایط مسابقه‌ای آن‌ها تاثیر گذاشته بود ولی به نظرم بازیکنان ما عملکرد بسیار خوبی داشتند.

وی با بیان‌ این‌که سطح مرحله پایانی این مسابقات نسبت به مرحله اول بهتر بود،‏ گفت: عبداللهی در گذشته به اردوهای تیم‌ملی دعوت شده بود و احتمال این‌که بتواند در ترکیب ثابت تیم‌ملی قرار بگیرد، وجود دارد.

[divider]

پایان مسابقات رنکینگ اسنوکر کشور در آبادان2014-11-12_14-52-53

بیژن امجدی، رییس هیات بولینگ و بیلیارد آبادان  اظهارکرد: این مسابقات از ۱۶ تا ۲۰ آبان‌ماه به میزبانی آبادان برگزار شد.

وی درباره استان‌های شرکت‌کننده در این مسابقات، گفت: بیلیاردبازان گلستان، هرمزگان، آذربایجان، خراسان، گیلان، همدان، تهران، اصفهان، فارس، لرستان، کرمان، یزد، البرز، خوزستان و قزوین در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند.

رییس هیات بولینگ و بیلیارد آبادان به نفرات برتر این دوره از مسابقات، اشاره و عنوان‌کرد: در پایان این رقابت‌ها، احسان حیدری‌نژاد و آرمین خداپرست هر دو از خوزستان به عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی رسیدند و احمد مزاحدی و حامد ذره‌دوست به ترتیب از هرمزگان و گیلان جایگاه سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان این‌که رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار شد، گفت: بیلیاردبازانی که در مسابقات آسیایی عنوان‌دار بودند، در این مسابقات شرکت کرده بودند و در واقع می‌توان گفت آن‌هایی که حرفی برای گفتن داشتند، در این رقابت‌ها حاضر بودند.

امجدی در پایان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد ورزشکاران خوزستانی در این رقابت‌ها، خاطرنشان‌کرد: این‌که بیلیاردبازان خوزستانی توانستند جایگاه‌های اول و دوم این مسابقات را به خود اختصاص دهند، نشان از عملکرد خوب آن‌ها است.

[divider]

آغاز تمرینات استقلال‌خوزستان پس از سه روز استراحت/برگزاری یک دیدار تدارکاتی2014-11-12_14-53-50

تیم استقلال خوزستان پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل سایپا در هفته چهاردهم لیگ برتر کشور، باتوجه به تعطیلی لیگ، با گذراندن سه روز استراحت، اولین تمرین خود را عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در زمین اختصاصی خود برگزار کرد.

شاگردان ویسی که خود را برای بازی در هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر مقابل پیکان تهران آماده می‌کنند، روز جمعه (۲۳ آبان ماه) از ساعت ۱۵:۳۰ در زمین اختصاصی خود به مصاف تیم فرهنگ رامهرمز می‌روند.

آبی‌پوشان خوزستانی در هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر کشور،۳۰ آبان ماه در تهران به مصاف شاگردان منصور ابراهیم‌زاده می روند.

استقلال خوزستان اکنون با ۱۵ امتیاز در رده دوازدهم جای دارد.

[divider]

مسابقات قهرمانی ووینام خوزستان برگزار می‌شود2014-11-12_15-01-00

علی آغاجری، دبیر هیات ورزش‌های رزمی استان اظهار کرد: رزمی‌کاران استان ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در آبادان به مصاف یکدیگر می‌روند.

وی بیان کرد: رزمی‌کارانی از آبادان، ماهشهر، خرمشهر، ایذه، باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، اهواز، شوش و شوشتر در این مسابقات در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با یکدیگر رقابت‌ می‌کنند.

دبیر هیات ورزش‌های رزمی خوزستان بیان کرد: وضعیت استان در این رشته خوب است و خوزستان جایگاه قابل قبولی در این رشته در سطح کشور دارد. سال گذشته نیز تیم استان عملکرد خوبی در مسابقات کشوری داشت.

https://hoorkhabar.ir/447819کپی شد!
138
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.