نخستین دوره‌ مسابقات رباتیک ویژه‌ کودکان و نوجوانان در اهواز

نخستین دوره‌ مسابقات رباتیک ویژه‌ کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری شماره یک اهواز برگزار شد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز اظهار کرد: در این مسابقه ۴۵ نفر از اعضای کلاس‌های رباتیک مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک، ۲ و ۳ و سه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای ابرار جنوب، آرمان و ایلیا شهرستان اهواز در بخش ربات‌های مسیر یاب با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مریم فهیم‌پور با بیان این که این دوره از مسابقات با همکاری شرکت دانش‌بنیان رباتیک وابسته به دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد افزود: در این مسابقه سبحان هاشمی از کانون پرورش فکری شماره یک اهواز، پارسا و سپهر رستم‌پور هر دو از آموزشگاه فنی و حرفه‌ای ابرار جنوب و امیر علی افشاری و محمد امین کبیری از کانون شماره یک اهواز به ترتیب نفرات اول تا پنجم این مسابقه را به خود اختصاص دادند.

وی پیرامون فعالیت رباتیک این مرکز توضیح داد: کلاس‌های رباتیک کانون شماره یک اهواز به مناسبت آغاز فعالیت‌های تابستانی برای نخستین بار از سال ۱۳۹۳ در این مرکز آغاز به کار کرد که با استقبال خوب کودکان نوجوانان روبرو شد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز با بیان این که دوره مقدماتی این کلاس آموزشی در ۱۰ جلسه با عنوان ربات مسیریاب برگزار شد افزود: هزینه این دوره آموزشی مبلغ ۸۰ هزار تومان است که بیشترین هزینه‌ آن مربوط به پکیج آموزشی می‌شود که متعلق به خود عضو است.

این مسئول فرهنگی گفت: مرحله دوم این کلاس علمی که شامل ۱۴ جلسه با عنوان ربات چندکاره است در حال حاضر مرحله‌ی ثبت‌نام خود را سپری می‌کند و قرار است دور دوم این کلاس‌ها در آذرماه ۱۳۹۳ آغاز شود.

آموزش رباتیک یک آموزش دانشی است و طبق نظر کارشناسان آموزشی آغاز مباحث دانشی برای سنین کمتر از هشت سال در اصل توقف کامل شدن رشد ظرفیت مغز است. بر همین اساس کانون به‌منظور برگزاری این دوره بچه‌های بالای هشت سال را انتخاب و اقدام به برگزاری کلاس‌های رباتیک کرده است.

https://hoorkhabar.ir/436232کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.