در ۱۳ آبان ابهت پوشالی آمریکا شکسته شد/ ایستادگی برخطوط قرمز کشورمان درمذاکرات، جلوه ای ازقیام حضرت سیّدالشهداء(ع) است

آمریکایی که هیچ کشوری جرات نمی کرد به دیوار سفارتش چپ نگاه کند؛ در ایران ابهت پوشالیش شکسته شد/اینکه در برابر دنیا بر سر استـدلال و استقـلال کشـورمان کوتاه نیائیم و ایستادگی کنیم همه اینها جلوه ای از قیام حضرت سید الشهداء علیه السلام و شاگردی در این مکتب است.

امام جمعه موقت اهواز ، درخصوص اهمیت ۱۳ آبان اظهار کرد :  ۱۳ آبان  یک روز استثنایی درتاریخ کشورمان ایران ، در تاریخ انقلابمان، و درتاریخ نظام مان، بلکه در تا ریخ دنیا است و از جهتی دیگر در ۱۳ آبان آن تبعید حضرت امام) ره)  را داشتیم که منشاء تبعید امام حوادث سال ۴۲ و ۴۱ نبود. بلکه علت اصلی تبعید حضرت در سال ۴۳ اعتراض شان به کاپیتولاسیون بوده است.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده  ادامه داد : کاپیتولاسیون یعنی مصونیّت دادن به آمریکا و این به معنی رسمیّت دادن به سلطه آمریکایی ها در کشورمان بود. البته در کشورهای  دیگر هم داشته است، اما حضرت امام خمینی (ره) مقابله ای به این شکل داشته اند مقابله با سلطه و استکبار و زورگویی و ستمی که ویژگی آمریکایی ها بود داشتند که در هیچ کشور دیگری این چنین اعتراضی سابقه نداشته است. بعداز اعتراض بلافاصله امام را دستگیر کردند و مستقیم از قم به فرودگاه بردند و ۱۱ماه ایشان در ترکیه تبعید بودند و بعد هم از آنجا به نجف که حدود ۱۴سال طول کشید.

وی افزود : جمله تاریخی حضرت امام در سخنرانی شان که یعد هم منتهی شد به تبعیدشان این بود که : والله مرتکب گناه کبیره است کسی که فریاد نزند! یعنی حضرت امام وضعیت را به شکلی دیدند که فرمودند اگرکسی در برابر سلطه امریکا سکوت کند به منزله گناه کبیره است و آن غیرتی که حضرت امام داشتند که در نهایت به پیروزی انقلاب  در سال ۵۷ منجر شد .

این استاد حوزه های علمیه خوزستان در ادامه افزود: ۱۳ آبان مربوط به سال ۴۳ است. در ۱۳ آبان سال ۵۷ شهادت دانش آموزان بود و در سال ۵۸ هم إشغال لانه جاسوسی آمریکا که باز در امتداد ۱۳ آبان ۴۳ حرکت دانشجویان و مهمتر از آن نام بسیار زیبایی به نام دانشجویان خط امام بر خودشان گذاشته بودند و این حرکت را به انجام رساندند که حرکت بسیار شایسته و به موقعی بود و زیباتر و موقعیت شناس تر از آن تایید حضرت امام (ره)  بود. و گرنه خود دانشجویان عزیزی که لانه جاسوسی را گرفتند در نظرشان بود که چند روز آنجا بمانند و بعد تحویل بدهند. با تایید حضرت امام آنها آنجا ماندند و گروگانها را هم نگه داشتند که بیش از سیصد روز به طول انجامید و به یک شکست سختی برای آمریکا هم در منطقه و هم در کل جهان  منتهی شد.

آیت الله حسن زاده اظهار داشت : برای اولین بار ابهت آمریکا در تمام جهان شکسته شد و هیچگاه آمریکا این چنین خدشه دار نشده بود و بیش از آنچه که در ۱۳ آبان ۴۳ انعکاس داشت در دنیا اتعکاسش بیشتر بود. آمریکایی که هیچ کشوری جرات نمی کرد به دیوار سفارتش چپ نگاه کند در ایران  کارکنان سفارتش را دستگیر کردند و این ابهت پوشالیش شکسته شده و هیچ زمان هم جبران نشد. آنها می خواستند در حمله به طبس تلافی کنند که شکست دیگری از طرف خداوند تبارک و تعالی  حتی با وجود بی اطلاعی مردم و مسئولین بر انها تحمیل شد و به گفته حضرت امام (ره) کار خدا بود که در بیابانهای طبس آمریکا این چنین شکست بخورد.

وی این حرکت دانشجویان در روز ۱۳ آبان را عملکرد بسیار به موقع و شایسته ای دانست و افزود : طبق تصویب نمایندگان مجلس ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبارجهانی شد. اینک ما امیدواریم این حرکت  الگو و سرمشقی برای نسل های بعد قرار بگیرد و ان شاء الله که ما شاهد فروپاشی آمریکا و استکبار باشیم.

امام جمعه موقت اهواز گفت : تمام آنچه که ما داریم در این مقطع از انقلاب اسلامی است. از سال ۴۱ تا پیروزی انقلاب تا دفاع مقدس و تا الان ایستادگی مردم ما دربرابر آمریکا که در کل جهان بی نظیر است؛ تمام اینها یک نوع شاگردی است در محضر حضرت سید الشهداء علیه السلام و یارانش. ما که هیچگاه نمی توانیم مانند اصحاب امام حسین علیه السلام در کربلا بشویم اما اگر کسی خوب تلمّز  و شاگردی کند همچنان که مردم ما تلمّز نمودند نتیجه اش این استکبار ستیزی است، و نتیجه دیگرش هم این عزت و ابهتی است که امروز برای ایران و مردمش وجود دارد .

وی در پایان اعلام کرد : در همین مذاکرات که همه حساس هستند روی خطوط قرمزی که به فرموده مقام معظم رهبری باید رعایت بشود؛ خود همین مذاکرات و حفظ خطوط قرمزمان اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان می دهد. اینکه در برابر دنیا بر سر استدلال و استقلال  کشورمان کوتاه نیائیم و ایستادگی کنیم همه اینها جلوه ای از قیام حضرت سید الشهداء علیه السلام و شاگردی در این مکتب است .

https://hoorkhabar.ir/435066کپی شد!
109
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.