آخرین اخبار ورزش خوزستان

اعلام آمادگی خوزستان برای میزبانی جشنواره هندبال نوجوانان کشور2014-11-02_14-34-51

مریم چشمه‌سلاطین، رییس هیات هندبال استان اظهار کرد: بهبهان برای میزبانی این مسابقات اعلام آمادگی کرده است و شرایط خود را به فدراسیون اعلام و همچنین فدراسیون شرایطی برای میزبانی به ما ابلاغ کرده است و اگر از سوی فدراسیون‌ میزبانی ما پذیرفته شود، می‌توانیم این دوره از مسابقات را در بهبهان برگزار کنیم. به احتمال فراوان در صورت برگزاری این مسابقات، از خوزستان دو تیم نور بهبهان و هیات هندبال باوی شرکت خواهند کرد.

وی درباره امکانات هندبال خوزستان، گفت: ما در استان سالن هندبال استاندارد نداریم که به صورت تخصصی ورزشکاران این ورزش را دنبال کنند و بتوانیم مسابقاتی در آن برگزار کنیم. حتی بهبهان هم که برای مسابقات کشوری اعلام آمادگی کرده، یک سالن دارد که آن هم استانداردهای لازم فدراسیون، آسیا و جهان را ندارد.

رییس هیات هندبال خوزستان درخصوص اقدامات هیات در زمینه استعدادیابی بیان کرد:‌ استعدادیابی در استان در شرایط نسبتا خوبی است. برخی از مربیان شهرستان‌ها از پایه کار و استعدادیابی می‌کنند و مدرسه‌هایی هم وجود دارد که در زمینه ورزش هندبال در حال استعدادیابی هستند و تیم‌ها و شهرستان‌هایی هم که استعدادیابی نکردند، انتظار می رود که در سال های آینده این کار را برای رشد ورزشکاران استان شروع کنند. در شهرستان‌های مختلف ازجمله شوشتر، بهبهان، اهواز، خرمشهر، آبادان، ماهشهر و سوسنگرد برنامه‌ریزی صورت گرفته است و این کار را دنبال می کنند.

وی اضافه کرد: گرفتن همین میزبانی‌ها می‌تواند به هندبال خوزستان بسیار کمک کند و وضعیت‌مان از نظر امکانات و استقبال از این رشته بسیار بهتر شود. ما برای بانوان نیز گرفتن میزبانی لیگ دسته اول کشور را در برنامه داریم و امیدواریم رشد ورزش هندبال در خوزستان به همین صورت ادامه پیدا کند.

[divider]

تکواندو حفاری هم از لیگ کشوری کناره‌گیری کرد2014-11-02_14-36-26

علیرضا مرادحاجتی، مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری  اظهار کرد: با توجه به تصویب هیات مدیره قبلی قرار بر این شد که امسال ملی حفاری در لیگ برتر تکواندو کشور شرکت نکند.

وی بیان کرد: به هر حال با توجه به این که بودجه ما سال به سال کمتر می شود و هدف مان نیز پیگیری ورزش همگانی است، از رشته های تحت پوشش مان کاسته می شود. رشته های بسکتبال و والیبال نیز در گذشته از لیست رشته های تحت پوشش ما خارج شدند و اکنون نیز تکواندو کنار گذاشته شد. به هر حال ملی‌حفاری نمی تواند هم زمان ۱۰، ۲۰ رشته را داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری خاطر نشان کرد: اگر ملی‌حفاری در رشته‌های بسیاری تیم‌داری کند، دیگر نمی تواند به ورزش کارکنان و خانواده خود رسیدگی کند. اکنون فوتسال آقایان و بانوان، وزنه‌برداری، فوتبال، کاراته و پاورلیفتینگ ملی‌حفاری در سطح حرفه ای دنبال می شوند. به هر حال نظر هیات مدیره قبلی این بود که دیگر در تکواندو تیم‌داری نکنیم.

وی بیان کرد: بودجه ما افزایش پیدا نکرده است و ممکن است هر سال نظر هیات مدیره این باشد که رشته ای از رشته های تحت پوشش را کنار بگذارد تا به این نتیجه برسد که فقط دو یا سه رشته را که در خوزستان ریشه دارند، حفظ کند.

حاجتی در پایان درباره وضعیت تیم وزنه‌برداری ملی‌حفاری پیش از اعزام به رقابت های جام باشگاه های آسیا گفت: تیم در اردوی آمادگی به سر می برد و هدف مان هم قهرمانی در این مسابقات است و باید دید که می توانیم یا خیر.

[divider]

فعالیت مجدد ۱۲ ایستگاه ورزشی بانوان در اهواز2014-11-02_14-37-03

داراب محمودی، مسؤل کمیته ورزش‌های صبحگاهی و شامگاهی هیات ورزش‌های همگانی استان اظهارکرد: هیات همگانی جهت فعال کردن مجدد ایستگاه‌های ورزشی در بخش بانوان از مربیان با سابقه، باتجربه و دارای مدرک مربیگری جهت تشکیل جلسه هم‌اندیشی دعوت کرد و قرار بر این شد که از ۱۵ آبان‌ماه‏، ۱۲ ایستگاه ورزشی در اهواز مجددا فعال شوند.

وی ادامه‌داد: همچنین طی این جلسه مقرر شد که مربیان کار خود را از ۱۵ آبان‌ماه در دو بخش صبح و بعدازظهر در این ۱۲ ایستگاه ورزشی اهواز که در مناطق لشکرآباد، گلستان، پادادشهر، زیتون، باهنر و کوی ملت هستند، آغاز کنند.

مسؤل کمیته ورزش‌های صبحگاهی و شامگاهی هیات ورزش‌های همگانی خوزستان گفت: راه‌اندازی مجدد این ایستگاه‌های ورزشی با همکاری هیات ورزش‌های همگانی استان، اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، شهرداری و شورای شهر اهواز صورت گرفته است. همچنین قرار شده است که با حمایت شهرداری و شورای شهر اهواز‏، دستگاه‌های ورزشی فرسوده این ایستگاه‌های ورزشی تعویض شوند.

[divider]

شناخت ۸ تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی بسکتبال جوانان خوزستان2014-10-27_20-15-26

حسین منصورزاده، مسرل برگزاری مسابقات هیات بسکتبال استان  اظهار کرد: مسابقات مرحله مقدماتی با حضور ۱۷ تیم در قالب چهار گروه برگزار شد که هشتم و نهم آبان ماه مسابقات گروه آخر این رقابت ها برگزار شد و در نهایت تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند.

وی بیان کرد: تیم های پتروشیمی بندرامام، شرکت بازرگانی اسماعیلی سربندر، هیات بسکتبال ایذه و بهبهان پلاست بهبهان در قالب یک گروه و تیم‌های شرکت ملی حفاری، پیشرو اهواز، نفت اهواز و شاهین اهواز در قالب گروهی دیگر در مرحله نیمه نهایی به صورت دوره ای به مصاف یکدیگر خواهند رفت. قرار است این مرحله از ۲۲ آبان ماه آغاز شود.

مسؤل برگزاری مسابقات هیات بسکتبال خوزستان گفت: در مرحله نیمه نهایی نیز از هر گروه دو تیم به مرحله پایانی صعود و به صورت ضربدری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

https://hoorkhabar.ir/433466کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.