محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا / توصیه‌های راهور به شهروندان

رییس پلیس راهور خوزستان محدودیت‌های ترافیکی روزها و شب‌های تاسوعا و عاشورا در مراکز استان را اعلام کرد.

سرهنگ عادل مجدمی اظهار کرد: محدودیت ترافیکی از امشب که مصادف با شب تاسوعا است؛ در چهار راه زند مسیرهای جنوب به شمال و شمال به جنوب خیابان شریعتی و همچنین مسیر غرب به شرق و شرق به غرب خیابان زند مقابل مسجد امام جعفرصادق(ع) اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در شب تاسوعا همچنین در محدوده حرم علی بن مهزیار اهواز مقابل مسجد توحید، ‌محدودیت برقرار است.

رییس پلیس راهور خوزستان گفت: روز عاشورا (سه شنبه ۱۳ آبان ماه) خیابان شریعتی از میدان سنگی (میدان آخر آسفالت) تا تقاطع خیابان نهج‌البلاغه در مسیرهای جنوب به شمال و شمال به جنوب مسدود است و در کلیه فرعی‌های ورودی به خیابان اصلی نیز محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود.

مجدمی افزود: در روز عاشورا خیابان رضوی مقابل توحید، موازی ریل قطار از پل راه‌بند تا بلوار ساحلی عامری مسدود است. همچنین بلوار ولایت ابتدای خیابان حصیرآباد به سمت پل راه‌بند و در ادامه تا خیابان نهج‌البلاغه و انتهای پل هفتم، هر دو مسیر رفت و برگشت مسدود خواهد بود.

وی گفت: خیابان آزادگان از حرم علی بن مهزیار اهوازی تا میدان شهدا و در ادامه تا سه راهی آزادگان، هر دو مسیر مسدود است. خیابان آیت‌الله طالقانی از میدان شهدا تا خیابان شهید محمدیان نیز در مسیرهای رفت و برگشت مسدود می‌شود.

رییس راهور خوزستان اظهار کرد: بلوار آیت‌الله بهبهانی از میدان خلیج فارس (دروازه) تا چهارراه آبادان در یک مسیر شمال به جنوب مسدود است.

مجدمی ادامه داد: همچنین در این روز پل هفتم به طرف خیابان نهج‌البلاغه مسدود و خروجی پل، مسیر غرب به شرق ساحلی عامری آزاد است.

وی عنوان کرد: در روز عاشورا همچنین طول بلوار چمران از فلکه سوم کیانپارس تا تقاطع خیابان ۹، محدودیت ترافیکی برقرار خواهد بود.

رییس پلیس راهور خوزستان گفت: محدودیت‌های ترافیکی در ایام تاسوعا از ساعت ۱۶ تا پایان مراسم و در روز عاشورا عاشورا از ساعت ۶ صبح تا پایان مراسم خواهد بود.

وی عنوان کرد: در زمان اعمال محدودیت‌های ترافیکی در ایام تاسوعا و عاشورا از ورود موتورسیکلت به مسیرهای هیات‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری و همچنین تردد خودروها به خصوص خودروهای شخصی در مسیرهای ذکر شده، جلوگیری می‌شود. در زمان سوگواری و هنگام حرکت هیات‌ها و دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها، تردد خودرو و موتورسیکلت تناسبی ندارد. شهروندان سعی کنند خودروهای خود را در محل مناسب و پارکینگ‌های موجود در سطح شهر پارک کرده و به صورت پیاده به محل هیات‌ها و مسیر دسته‌ها عزاداری حرکت کنند.

مجدمی اظهار کرد: از آنجا که عزاداران لباس تیره بر تن دارند و شب‌ها به سختی قابل رؤیت هستند، از شهروندان درخواست می‌شود شب‌ها با سرعت مطمئنه حرکت کرده و قوانین را به خوبی رعایت کنند. همچنین هیات‌های عزاداری در هنگام شب حتما در قسمت جلو و عقب هیات، افرادی را با لباس‌های شبرنگ یا دارای راکت و علایم مناسب به کار گیرند تا هنگام تردد خودروها، رانندگان را متوجه حضور عزاداران کنند.

https://hoorkhabar.ir/433463کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.