تقی‌زاده:‌ دستگاه‌های استان، آموزش و پرورش را در دریافت مطالباتش یاری کنند

دستور کار شورای آموزش و پرورش خوزستان در جلسه امروز، تدوین سند توسعه آموزش‌ و پرورش خوزستان، تعیین مشاور آموزشی و پژوهشی جهت تدوین این سند و ارئه گزارشی از عملکرد اداره تربیت‌بدنی این اداره‌کل بود.

محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان، در این نشست که پیش از ظهر ۱۰ آبان‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، از سه موضوع اصلی جهت بررسی در این شورا یاد کرد و با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای تدوین سند توسعه آموزش‌ و پرورش خوزستان از یک سال پیش آغاز شد، اظهارکرد: مراحل ابتدایی تدوین این سند انجام و برای بررسی بیشتر به نواحی، مناطق و ادارات آموزش و پرورش، ارسال شده‌است. همچنین برای تدوین سند جامع توسعه آموزش‌ و پرورش استان باید مشاوران آموزشی و پژوهشی نیز تعیین شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان در ادامه با بیان این‌که هر طرح و هر برنامه‌ای نیاز به مقدمات مادی دارد،‌ گفت: متأسفانه آموزش‌وپرورش در موقعیت نامناسبی برای تامین منابع مالی قرار دارد. مطالبات مربوط به شرکت‌ها هنوز به‌حساب این اداره واریز نشده‌است. هم‌اکنون مطالباتی که از برخی از شرکت‌ها طلبکار هستیم، حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است؛ ‌۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل ۵ درصد عوارض ساختمان هم از سال ۷۱ تاکنون به آموزش‌وپرورش پرداخت نشده‌است.

وی سرانه سالانه مدارس‌ استان را در طول سال تحصیلی ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ حتی پاسخ گوی آب و برق مصرفی مدارس هم نیست، ما برای اجرای طرح‌های آموزش‌وپرورش به وصول این مطالبات نیاز داریم. اگر تمامی مطالبات پرداخته می‌شد، آموزش‌وپرورش در شرایط فعلی به سر نمی‌برد و وضعیت بهتری می‌داشت.

تقی‌زاده افزود: هم‌اکنون برای دریافت این مطالبات اقداماتی صورت گرفته است ولی تاکنون پاسخ چندانی دریافت نکرده‌ایم‌ که انتظار داریم همه دستگاه‌ها و نهادهای استان، به این اداره برای دریافت مطالباتش کمک کنند.

https://hoorkhabar.ir/432334کپی شد!
102
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.