استاندار خوزستان: اقتصاد شهرهای مرزی باید مولد باشد

استاندار خوزستان بر لزوم توسعه و توجه به مرزهای استان به عنوان بستری برای توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و خطاب به دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرهای مرزی، گفت:‌ در شهرهای مرزی ما از چذابه تا هندیجان باید اقتصادی مولد و محکم حاکم باشد.

عبدالحسن مقتدایی در نشست شواری برنامه‌ریزی استان که امروز، ۱۰ آبان‌ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد:‌ توجه به مرزهای استان باید در دستور کار قرار گیرد زیرا در مرزهای هیچ استانی در کشور چنین انسجام، جمعیت و سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی عنوان‌کرد: علاوه بر موضوع ساماندهی مرزها، طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان و ایجاد شهرک‌های کشاورزی از دیگر طرح‌های مهم است که می‌تواند در توسعه اقتصادی استان موثر باشد.

استاندار خوزستان ادامه‌داد:‌ شهرک‌های کشاورزی نباید فقط متعلق به یک شهرستان باشند و باید هر شهرک کشاورزی ۲ تا سه شهرستان را در بر بگیرد زیرا ما نمی‌توانیم در ۲۷ شهرستان استان، ۲۷ شهرک ایجاد کنیم زیرا ممکن است هرکدام به تنهایی پیشرفت خوبی نداشته باشند.

وی درباره منطقه آزاد اروند اظهارکرد: هر منطقه آزاد در کشور باید با توجه به وضعیت و شرایط خود، قانون خاص خود را داشته باشد زیرا هر منطقه آزاد با منطقه آزاد دیگر متفاوت است.

مقتدایی در ادامه بر لزوم توجه به ایجاد پارک بانوان در استان خاطرنشان‌کرد: ‌ایجاد پارک موضوعی نیست که اجرای آن نیاز به ۵ سال زمان داشته باشد و انتظار داریم ایجاد چنین پارک‌هایی صرفا برای استفاده بانوان در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه سیدناصر حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز خوزستان، اظهارکرد: در استان خوزستان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که از این ظرفیت‌ها می‌توان به ۳ ظرفیت بزرگترین تولیدکننده نفت کشور، وجود مرزها و دسترسی به آب‌های آزاد اشاره کرد. همین ظرفیت‌ها کفایت می‌کند که طرح‌های صنعتی استان به شدت و با نگاه آینده‌نگرانه توسعه پیدا کنند.

وی تصریح‌کرد: ‌امروز در استان بیشترین مصرف گاز به بخش صنعت اختصاص دارد و نیاز است در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع را برای ۵ سال آینده کاملا در نظر بگیریم.

حسینی‌نژاد عنوان‌کرد:‌ در حال حاضر روزانه ۴۱ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می‌شود که این میزان جدای از تزریق گاز به چاه‌های نفت است. برای ۵ سال آینده نیاز به به ۴ میلیارد مترمکعب گاز داریم و در برای این منظور، خطوط اصلی گاز باید ایجاد شود.

وی گفت: ۱۰ پروژه برای ایجاد ۶۰۰ کیلومتر خطوط انتقال باید اجرایی شود و نیاز است این خطوط احداث شوند در غیر این‌صورت در ۵ سال آینده با مشکل تامین سوخت در استان مواجه خواهیم شد.

https://hoorkhabar.ir/432241کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.