سعادت نیا :مراسم شبهای بین الحرمین اوج عزاداری های شهر اهواز است

حجت الاسلام سعادت نیا رئیس شورای شهر اهواز با حضور در مراسم شبهای بین الحرمین گفت:شمع هدایت شیعیان ۱۴۰۰ سال است که روشن است.

حجت الاسلام سعادت نیا رئیس شورای شهر اهواز  با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) گفت: عشق یعنی حسین، حسین یعنی آزادگی و دلدادگی ، حسین یعنی جوانمردی و فداکاری  و ایثار . مگر می شود جایی نام حسین باشد و خیمه اباعبدا… برپا شود و مردم نیایند؟ حسین شمع تاریخ است  و شیعیان پروانه او هستند.

وی در ادامه گفت:در هر گوشه از شهر اهواز مردم بر سر و سینه می زنند و عزاداری می کنند و مراسم شبهای بین الحرمین اوج این عزاداری هاست.مگر می شود کسی بین الحرمین باشد ودلش با حسین(ع) نباشد. همه آمده اندو حسن این مراسم این است که اکثرا جوان هستند. جز این عزاداری ها انتظاری نیست چون اهواز دروازه  ورود تشیع است . اهواز نه تنها در حال حاضر بلکه در گذشته نیز جایگاه خاصی داشته چون شهر علی ابن مهزیار  است.

رئیس شورای شهر همچنین در خصوص تاثیر گذاری این مراسمات در ترویج فرهنگ شیعی  گفت: هرجا تمسکی به اهل بیت (ع) شده خرافات و ظلمت و تفکرات ضاله را از بین برده است. ۱۴۰۰ سال تلاش شده که این شمع خاموش شود و خدا آن را پرنورتر کرده است. درخشش نام حسین(ع) غرب وشرق عالم را گرفته است و قطعا این مراسمات باعث خواهد شد روح آزادگی و جوانمردی در مردم تنیده شود.قطعا هر کجا که تفکر اهل بیت اشاعه پیدا کند جوانان به رستگاری و سلامت می رسندو از کید شیطان و دشمنان و افکار ضاله رهایی پیدا می کنند.

https://hoorkhabar.ir/432222کپی شد!
155
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.