بارندگی‌های اخیر زمین‌های کشاورزی اهواز را احیاء کرد

مدیرجهاد کشاورزی اهواز گفت: بارندگی‌های اخیر نه‌تنها به زمین‌های کشاورزی خسارت نزد بلکه بسیار به موقع بود و موجب احیای زمین‌ها شد.

عبدالرضا نیسی  اظهارکرد: با توجه به این‌که در دی‌ماه سال ۹۲، بارندگی‌ها برای کشت‌های گندم دیم کافی نبود، به ۶ هزار هکتار از محصولات خسارت وارد شد.

 

وی افزود: از کارشناسان مربوطه خواسته می‌شود از محصولات خسارت دیده بازدید کرده تا مبلغ خسارت مشخص و به کشاورزان پرداخت شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی اهواز تصریح‌کرد: سطح زیرکشت محصول گندم این شهرستان ۵۲ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۱۶۰ هزار تن برداشت شود. سطح زیرکشت گندم دیم نیز ۱۵ هزار هکتار است که با توجه به خسارات ۶ هزار هکتاری وارد شده به آن پیش‌بینی سطح قابل برداشت آن ۹ هزار تن است.

 

نیسی گفت: همچنین سطح زیرکشت کلزا آبی ۲۵۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰ تن از این محصول برداشت شود. محصول جو نیز به میزان ۵ هزار هکتار زیرکشت رفته که پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار تن برداشت شود.

 

وی افزود: به دلیل کمبود کمباین در شهرستان اهواز ۱۵۰ دستگاه از استان‌های فارس، همدان و کرمانشاه به منطقه اعزام شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی اهواز خاطرنشان‌کرد: مراکز خرید تعاون روستایی آماده خرید غلات شهرستان است و قیمت هر کیلو گندم یک هزار و ۵۰ تومان و هر کیلو گندم دروم یک هزار و ۸۰ تومان است.

https://hoorkhabar.ir/4291کپی شد!
104
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.