خوابگاه‌های دانشگاه جندی‌شاپور میزبان تعزیه‌خوانان حسینی

تعزیه‌خوانان حسینی در مجتمع‌های خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به ذکر روایت‌ها و مصائب کاروان امام حسین (علیه‌السلام) می‌پردازند.

تعزیه‌خوانان گروه “آفتاب نینوا” باهدف اشاعه فرهنگ دینی و ترویج زندگی دینی مبتنی بر آموزه‌های واقعه عاشورا به اجرای تعزیه حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) می‌پردازند. این مراسم امشب (۷ آبان ماه) از ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ برای دانشجویان مجتمع خوابگاهی صدف (ویژه دانشجویان پسر) برگزار خواهد شد.

شب گذشته نیز تعزیه‌خوانان در مجتمع خوابگاهی گلستان (ویژه دختران) در حضور بیش از ۷۰۰ نفر از دانشجویان به اجرای نمادین برخی از روایت‌های صحنه‌های کربلا پرداختند.

همچنین مراسم سوگواری ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور در دهه اول محرم  برپا خواهد بود.

در ۵ شب اول این مراسم حاج‌آقا شحیطاط به بررسی ابعاد شخصیت امام شهیدان و قیام ایشان می‌پردازد. در شب‌های ششم، هفتم و هشتم محرم نیز حاج‌آقا نجفی از مشهد مقدس و در شب‌های نهم و دهم حاج‌آقا نقیان از قم برای دانشجویان سوگوار به سخنرانی خواهند پرداخت.

مراسم عزای حسینی در دهه اول محرم تا ۱۴ آبان‌ماه، هر شب از ساعت ۲۰ تا ۲۲ شب، در محل مسجد امام خمینی (ره)  دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز پذیرای دانشجویان عزادار خواهد بود.

همچنین کارکنان این دانشگاه  در دهه نخست محرم از ساعت ۷:۳۰ تا ۸:۳۰ هر صبح با حضور در مسجد امام خمینی (ره) با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و نوحه‌سرایی در عزای امام حسین (علیه‌السلام) به سوگ می‌نشینند.

https://hoorkhabar.ir/428346کپی شد!
89
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.