باز هم حادثه خروج قطار باری در محور تهران – اهواز / رسودگی خطوط دلیل خروج قطار از ریل است

برای چهارمین بار در ۳ ماه اخیر قطار باری در محور تهران – اهواز در محدوده خطوط راه آهن لرستان از ریل خارج شد.

حمیدرضا گودرزی، فرماندار اندیمشک  اظهارکرد: این قطار در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز، ۶ آبان‌ماه از مسیر ریل ایستگاه استان لرستان خارج شده است.

وی افزود: ۳ قطار مسافربری که در ادامه این قطار در حال حرکت بودند، با توقف این قطار متوقف و از حرکت بازماندند. قرار است مسافران این قطارها از طریق قطارهایی از اندیمشک به مسیر خود ادامه دهند.

گودرزی تصریح‌کرد: در حال حاضر علت حادثه توسط مسوولان راه‌آهن در حال بررسی است اما انتظار داریم این مشکل به صورت جدی‌تر مورد پیگیری قرار گیرد.

فرماندار اندیمشک گفت: دغدغه ما این است باید این مشکل حل شود، چرا که احتمال از ریل خارج شدن قطار مسافربری نیز در این مسیر بعید نیست و در این صورت مشخص نیست چه اتفاقی خواهد افتاد و این نگرانی همواره برای ما وجود دارد.

[divider]

عبدالکریم درویش‌زاده اظهارکرد: این قطار در محدوده اداره‌کل راه آهن لرستان از ریل خارج شده که این محور در مسیر محور جنوب قرار دارد.

وی افزود: تعدادی از واگن‌های این قطار در محدوده ایستگاه کشور در محدوده لرستان از ریل خارج شده که در حال حاضر به دلیل مسدود شدن این مسیر، چند قطار مسافربری پشت این قطار متوقف مانده‌اند. عملیات آزادسازی مسیر توسط قطارهای نجات آغاز شده که حداکثر تا ساعاتی دیگر مسیر باز می‌شود.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ۲۵۰ کیلومتر از خطوط محور جنوب فرسوده و قدیمی است که عملیات بازسازی خط در دستور کار قرار گرفته و بخشی از آن انجام شده و مابقی در دست اقدام است؛ البته بازسازی خط نیاز به تأمین اعتبار دارد که در این صورت این خط بازسازی می‌شود. بازسازی زمان‌بر است و در کوتاه‌مدت قابل تحقق نیست. حداقل یک تا یک سال و نیم زمان نیاز دارد و باید به صورت مداوم این کار انجام شود.

درویش‌زاده ادامه‌داد: راه آهن همواره دغدغه بازسازی را در محور جنوب داشته است اما بخشی از این کار باید در زمان گذشته انجام می‌شد که این کار انجام نشد و جزو کارهای انباشته شده و عقب مانده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر اداره راه‌آهن در حال پیگیری این موضوع است که امیدواریم عملیات بازسازی انجام شود. این پروژه نیاز به تأمین اعتبار دارد که قاعدتا دولت باید توجه خاصی به این مساله داشته باشد و اعتبارات لازم را در اختیار راه آهن قرار دهد تا با بازسازی این خط، در آینده کمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

https://hoorkhabar.ir/424116کپی شد!
96
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • حسنی تبریک بازهم موفقیت و رکوردی جدید برای آقای آخوندی و وزارت خانه اش. این قضیه تا انهدام کامل خطوط ریلی و قطارهای تهران اهواز ادامه خواهد داشت. آقایان نماینده مجلس پس چرا ایشان را استیضاح نمی کنید؟ تا وزارت راه از وزارت شهرسازی جدا نشود هر هفته یک حادثه ریلی _هوایی خواهیم داشت.
منتشر شده۱